Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Friday 30 August 2013

Kerana Terlalu Kaya,Wanita Cantik Ini Membakar Duitnya


Semua orang tentu senang jika mempunyai banyak wang, boleh membeli barang mewah dan keliling dunia sesuka hati tanpa perlu bekerja keras. Tapi .. jika ada orang kaya yang tidak bijak terhadap kekayaannya dan pamer secara berlebihan, boleh boleh orang lain marah dan memberi kecaman.

Gadis cantik ini bernama Gao Yue Er, dia adalah anak orang kaya yang tinggal di China. Seperti remaja pada umumnya Gao Yue Er senang bergambar dan membaginya di dunia maya. Malangnya, bukan foto seru dengan rakan-rakannya yang dipamerkan, tetapi foto barang-barang mewah miliknya dan setumpuk wang yang jumlahnya.

Walaupun foto pamer harta yang dilakukan para remaja kaya sedang menjadi trend di China, foto-foto Gao Yue Er dianggap berlebihan dan keterlaluan. Dia mempamerkan foto beg dan kasut berjenama yang berharga puluhan juta ringgit. Gao Yue Er juga mengambil gambar dirinya berselimut tumpukan wang. Bahkan, gadis ini seolah ingin memperlihatkan bahawa dia kebanyakan wang dan berpose dengan pemetik api menyala untuk membakar wang.

Melihat foto-foto Gao Yue Er beredar di dunia maya, masyarakat China mengeluarkan reaksi berupa kemarahan dan kecaman. Sila jika ingin menggunakan wang peribadi untuk bersenang-senang, tetapi tidak perlu sampai mempamerkan kekayaan secara berlebihan, demikian rata-rata tanggapan para pengguna internet.



No comments:

Post a Comment