Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Wednesday 24 July 2013

Dua Beradik Maut, Kereta Dirempuh Bas Persiaran



Dua beradik terbunuh selepas kereta yang dinaiki mereka terbabit dalam nahas membabitkan tiga kenderaan di hadapan Kompleks Mahkamah Kuantan dekat Bandar Indera Mahkota, di Kuantan, hari ini.
Ketua Polis Daerah Kuantan, Asisten Komisioner Mohd Jasmani Yusoff, berkata dalam nahas 10.30 pagi itu, Arif Akmal Ab Razak, 22, (pemandu) dan adiknya, Aniq Ihsan Ab Razak, 16, dalam perjalanan dari Jalan Kuantan-Bypass menghala ke Semambu.
“Dipercayai di tempat kejadian, sebuah kereta jenis Proton Wira yang menyusur keluar dari kompleks mahkamah berkenaan telah mengubah lorong dari kiri ke kanan secara tiba-tiba.
“Akibat itu kereta yang dinaiki dua beradik itu melanggar belakang kereta Proton Wira terbabit sebelum dirempuh sebuah bas persiaran dari belakang,” katanya.
Beliau berkata, kejadian itu menyebabkan kedua-dua beradik yang berasal dari Kampung Teluk Mahang, Gambang meninggal dunia di tempat kejadian.
“Mayat kedua-dua mangsa dihantar ke Hospital Tengku Ampuan Afzan Kuantan untuk dibedah siasat dan kes disiasat mengikut Seksyen 41(1) Akta Pengangkutan Jalan 1987,” katanya.

No comments:

Post a Comment