Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Wednesday 24 July 2013

Remaja 16 tahun maut dilanggar lari


Niat seorang remaja untuk membantu ibu bapanya memasak di warung tidak kesampaian apabila dia maut dilanggar dua kenderaan di Jalan Bukit Rambai, Melaka, malam kelmarin.
Dalam kejadian jam 8.50 malam, mangsa Nur Afiqah Sarip, 16, tahun dilanggar sebuah kereta yang tidak dikenali sebelum tercampak dan dilanggar sebuah lagi kereta dari arah bertentangan beberapa meter dari warung.
Nur Afiqah yang menunggang motosikal dari arah lampu isyarat Bukit Rambai menghala ke Ayer Salak meninggal dunia di tempat kejadian sementara adiknya Hasyimah Sarip, 15, yang membonceng motosikal berkenaan cedera ringan.
Bapa mangsa, Sarip Baharom, 50, berkata, Nur Afiqah yang tidak lagi bersekolah sebelum kejadian bersama adiknya dalam perjalanan dari rumah di Jalan Haji Omar, ke warungnya untuk memasak sebagai persediaan berniaga keesokan hari.
“Kedua-duanya keluar rumah selepas Isyak sebelum saya menerima panggilan dari Hasyimah yang memberitahu mereka terlibat dalam kemalangan hadapan warung dan arwah cedera parah.
“Saya bersama isteri, Suzana Ismail, 44, yang berada di rumah bergegas ke tempat kejadian tidak jauh dari rumah dan ketika sampai saya melihat Hasyimah sedang memangku kakaknya,” katanya ketika ditemui di pekarangan Jabatan Forensik, Hospital Melaka (HM), semalam.
Sarip berkata, arwah yang berdarah di kepala bagaimanapun masih bernyawa semasa dia dan isterinya tiba di tempat kejadian.
“Isteri yang memeriksa nadi memberitahu nadi arwah sangat perlahan dan dia serta Hasyimah sempat mengajar arwah mengucap,” katanya.
Suzana berkata, anak ketiga dari enam beradik itu seorang periang dan suka bergurau dengan ibu bapa dan adik-beradiknya.
Sementara itu, Ketua Polis Daerah Melaka Tengah, Asisten Komisioner Salehhudin Abd Rahman yang mengesahkan kejadian berkata, mangsa datang dari arah lampu isyarat Bukit Rambai menghala ke Ayer Salak dilanggar oleh sebuah kereta yang tidak dapat dikenal pasti nombor pendaftaran dari arah sama.
“Mangsa dilanggar lari sebuah kereta dari arah sama hingga menyebabkan mangsa yang menunggang motosikal bapanya terjatuh di laluan bertentangan lalu dilanggar sebuah lagi kereta yang dipandu seorang lelaki berusia 58 tahun.
“Lelaki berkenaan yang dipercayai menetap di Paya Mengkuang, Bukit Rambai memandu dari arah Ayer Salak menuju lampu isyarat Batang Tiga bagaimanapun tidak mengalami sebarang kecederaan,” katanya.
Salehhudin berkata, kes ini disiasat mengikut Seksyen 41 Akta Pengangkutan Jalan 1987.

No comments:

Post a Comment