Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Saturday 24 August 2013

Belia Jihad Syria Dilarang Muncul Di TV??


Pada 4 Ogos lepas, kami ada menulis artikel berkenaan tindakan seorang belia Islam Malaysia yang membuat keputusan untuk berperang mengangkat senjata menentang rejim syiah Basyar Assad.
Faisal Hamdi anak muda kelahiran Alor Setar, Kedah namun menetap di Kuala Lumpur dikatakan berlepas bersama kumpulan team kemanusiaan ke Syria untuk berkhidmat membantu rakyat dan pelarian Syria pada 28 Julai lalu.
Namun tidak tahan melihat kekejaman berlaku di Syria dan dia sendiri sudah lama memendam hasrat untuk jihad fisabilillah, Faisal dikatakan menyertai mujahidin Free Syrian Army (FSA) untuk turut sama menggempur rejim Syiah Basyar Assad.
Bagaimanapun Faisal yang dipercayai sudah pun kembali ke tanah air muncul di rancangan Assalamualaikum terbitan TV Al-Hijrah pagi ini dan memaklumkan di laman Facebooknya akan muncul lagi esok dalam rancangan yang sama.
Bagaimanapun kira-kira sejam yang lalu Faisal dalam laman Facebooknya berkata beliau mendapat makluman bahawa beliau tidak boleh muncul di kaca TV tetapi tidak dijelaskan sebabnya.


“LATEST!!!, Maaf kepada yang menunggu siaran langsung saya di rancangan ASSALAMUALAIKUM di TVAlhijrah esok, saya baru mendapat makluman bahawa saya TIDAK DIBENARKAN MUNCUL DI TV tanpa dimaklumkan sebab-sebabnya. Faisal Hamdi sudah diGAM!!”
Berikut merupakan status terkini Faisal yang sehingga kini beliau tidak menjelaskan apa sebabnya Faisal tidak dibenarkan untuk muncul di kaca TV stesen TV Al-Hijrah.
Status Facebook itu kini sudah dikongsikan sebanyak 148 kali dan juga menarik 194 komen dari pembaca laman Facebooknya.




No comments:

Post a Comment