Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Thursday 31 October 2013

Bapa gila nafsu,rogol anak kandung!!



MIRI - Seorang bapa dijatuhi hukuman penjara 15 tahun dan tujuh sebatan oleh Mahkamah Sesyen petang semalam setelah mengaku bersalah atas tuduhan merogol dan cuba merogol anak kandungnya sendiri.

Hukuman itu dijatuhkan Hakim Awang Kerisnada Awang Mahmud setelah menimbangkan beberapa faktor termasuk pengakuan salah dan rayuan tertuduh, keterangan fakta kes, berat kesalahan yang dilakukannya serta mengambil kira kepentingan awam.
Tertuduh yang berusia 40 tahun dari Long Miri, Baram didakwa mengikut Seksyen 376 (3) Kanun Keseksaan dan Seksyen 376 (3) dan dibaca bersama Seksyen 511 kanun yang sama.
Mengikut kesalahan ini, tertuduh boleh dikenakan hukuman penjara tidak kurang daripada lapan tahun dan tidak melebihi 30 tahun serta boleh disebat tidak kurang daripada 10 kali sebatan.
Berdasarkan tuduhan pertama, tertuduh didapati telah merogol anak perempuannya yang berusia 12 tahun.
Dia didakwa melakukan kesalahan itu pada jam 11 malam, 27 Mei 2012 di sebuah pondok kebun di KM15 Jalan Samling, Marudi.
Manakala dalam tuduhan kedua, tertuduh juga telah melakukan cubaan merogol mangsa yang sama.
Kesalahan itu didakwa dilakukan tertuduh pada jam 7 malam, 25 Mei 2012 di tempat yang sama.
Bagi kesalahan pertama, tertuduh dijatuhi hukuman penjara 15 tahun dan lima sebatan.
Manakala bagi kesalahan kedua dikenakan hukuman penjara tujuh tahun dan dua sebatan.
Bagaimanapun, mahkamah memerintahkan kedua-dua hukuman penjara yang dikenakan ke atas tertuduh berjalan serentak kecuali sebatan kekal tujuh kali. - Utusan Borneo / MD

No comments:

Post a Comment