Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Wednesday 30 October 2013

Ikan Yu Bermata Satu Di Temui


Ia kelihatan seperti makhluk dari mitos purba.
Oleh itu, apabila jerung dengan kulit albino dan mata tunggal ditemui oleh nelayan di Mexico, dan gambar-gambar yang beredar di seluruh dunia, ramai yang menolak makhluk yang pelik kerana satu penipuan.

Tetapi selepas pemeriksaan oleh seorang ahli biologi Mexico, yu telah diisytiharkan benar.
Ia telah dikeluarkan dari rahim ibunya, seekor yu gelap terancam, yang ditangkap di Teluk California.

Biologi Mexico Felipe Galvan-Magana mengesahkan ikan dengan cyclopia, kecacatan yang jarang berlaku yang menyebabkan hanya satu mata.

Jerung bermata satu di anggap pembohongan sejak Pisces Fleet sportfishing menyiarkan gambar itu pada bulan Julai, yang membawa kepada khabar angin photoshopping atau tipu helah yang lain.

Pakar Jerung 'Felipe Galvan Magana', di Mexico Centro Interdisciplinario de Ciencias del Mar, berkata: "Ini adalah amat jarang berlaku. Setakat yang saya tahu, kurang daripada 50 contoh kelainan seperti ini telah direkodkan. '

Keadaan ikan yu dikenali sebagai cyclopia, dan merupakan penyakit yang jarang berlaku kongenital yang dicirikan oleh kegagalan bahagian depan otak yang betul membahagikan orbit mata kepada dua rongga.

Cyclopia berlaku dalam spektrum kecacatan otak dan muka yang dikenali sebagai holoprosencephaly, yang dalam kes-kes yang teruk boleh menyebabkan keguguran atau kelahiran mati.

Pada tahun 2005 anak kucing dilahirkan dengan hanya satu mata dan tiada hidung menimbulkan kekecohan dalam web yang sama.

No comments:

Post a Comment