Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Tuesday 29 October 2013

Upacara Kejam Bayi Di Lempar Dari Atas Banggunan


Di India,ada upacara Aneh denga Melempar Bayi yang juga kedengaran menyeramkan bagi siapa saja yang melihatnya kerana upacar tersebut adalah dengan melempar bayi dari ketinggian 15 meter dan ditampung dengan hanya menggunakan kain.

Upacara tersebut sudah dilakukan secara turun temurun sejak 700 tahun yang lalu dan dipercayai oleh penduduk yang beragama Hindu mahupun Islam.Mereka percaya dengan melakukan upacara tersebut dapat mengatasi kematian bayi yang sangat tinggi,kerana istiadat tersebut dapat memberikan kesihatan pada anak-anak mereka.

Upacara seperti ini biasanya dapat ditemui di kawasan desa di India.Meskipun sudah dilakukan secara rutin.Hingga kini pun,upacara tersebut masih saja dilakukan di luar bandar kecil di India yang percaya dengan upacara tersebut dapat memberi kesihatan pada anak-anak mereka. Bagaimanakah keadaan bayi yang dilempar dari ketinggian 15 meter tersebut? Apakah keadaannya akan baik-baik saja kerana bayi hanya ditangkap dengan menggunakan kain?sekiranya salah langkah,adakah bayi itu akan selamat?


No comments:

Post a Comment