Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Sunday 6 October 2013

Pemain JDT Kena Sindir ‘Kow-Kow’ Di Facebook

Seperti yang semua ketahui, semalam kelab bola sepak Johor Darul Takzim (JDT) telah ‘dibelasah’ oleh pasukan Kelantan 6-1 dalam saingan suku akhir Piala Malaysia.
Namun, apa yang penulis kongsikan di sini ialah mengenai idea orang-orang kita yang ‘terlebih kreatif’ mengaitkan pemain-pemain bola dalam team JDT dengan kehidupan peribadi pemain itu sendiri.


Dengan menggelarkan pasukan itu sebagai Jantan Dayus Team (JDT), nama pemain Nor Shahrul Idlan Talaha atau Mat Yo, Safee Sali, Aidil Zafuan dan Shafiq Rahim dikaitkan dengan pelbagai isu peribadi yang pernah melanda mereka sebelum ini.
Seperti yang kita ketahui, heboh sejak dua minggu lalu video tindakan biadap dan kurang ajar isteri Mat Yo, Siti Aisya Adam terhadap pengawal keselamatan yang bertugas di Lapangan Terbang Subang Skypark.
Nama Mat Yo teruk dikecam berhubung insiden tersebut malah dia juga dikatakan sebagai jantan dayus kerana tidak membimbing isterinya dengan baik.
Selain itu, Aidil juga tidak terkecuali dijadikan subjek dalam perkara ini apabila dia dikatakan dayus kerana telah menceraikan isterinya, aktres popular, Rita Rudaini hanya menerusi kiriman SMS beberapa bulan lalu.
Shafiq Rahim pula dikaitkan dengan isu tunangnya, Zandra Aziela yang berpeluk mesra dengan penyanyi pujaan wanita, Anuar Zain sementara keruntuhan rumah tangga Safee sebelum ini turut dikaitkan apabila dia meninggalkan isterinya demi perempuan Indonesia.
Cuma diharapkan para peminat perlu lebih profesional.
Namapun manusia, tak mungkin lepas dengan masalah.
Kita hanya menilai yang tersurat tanpa mengetahui apa yang tersirat.
Rasanya lebih baik kita di luar padang ini tumpukan usaha bagaimana nak menaikkan atau menambah baik pasukan di negeri masing-masing.
Ternyata gosip dan sindiran sebegini tidak akan membantu malah boleh menjatuhkan maruah pemain.
Mereka juga manusia…nak buat lawak jangan lebih-lebih ye…

No comments:

Post a Comment