Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Wednesday 25 September 2013

Isteri Mat Yo Mengamuk Di FB, Pernah Guna Gelaran Anjing


Nampaknya, video ‘panas’ yang memaparkan dirinya menghamburkan kata-kata kurang enak pada seorang pengawal keselamatan dan menjadi viral di laman sosial sehingga kisah-kisah lama isteri Mat Yo juga mula muncul.
Sebagai mengulas isu ini, isteri Mat Yo pernah menulis:
Masyallah, pagi2 je dengar anjing menyalak di FB.. Anjing ni berjanggut sedikit sedikit di dagu.. Wahai anjing kami xperlu nk menyahut salakan anda.. Bahawasanya Allah itu Maha Adil dan doa org teraniaya Insyallah sentiasa dimakbulkan.. Kami punya cukup bukti membawa anda ke muka pengadilan, jangan anggap kami sama anjing macam anda.. Peguam kami akan membuat siasatan, sila mudahkan kerja kami lagi dengan memberi statement palsu anda. Bukti kukuh di tangan kami. Kami tak kan membuka keaiban anda sehingga pintu keaiban anda terbuka sendiri.. We will meet u soon anjing..


Ada orang kata status ini pernah ditujukan kepada kepimpinan tertinggi persatuan bola sepak Kelantan ketika Mat Yo mahu berhijrah ke pasukan Johor.
Kalau kepimpinan bola sepak Kelantan yang diterajui seorang yang begitu dihormati pun dapat layanan camni…apatah lagi nasib pak guard.
Aduh. Sebenarnya jika dilihat pada video yang tersebar sebelum ini pun, kebanyakan pihak tidak mempertikaikan sama isteri Mat Yo atau pengawal keselamatan berkenaan yang salah. Tetapi yang membuatkan orang tercengang, adalah bahasa yang digunakan.
Rasanya, isu serupa berulang dalam kenyataan dibuat oleh isteri Mat Yo di Facebook ini juga. Tidak kiralah siapa yang salah hingga tercetusnya perbalahan tempoh hari, tapi sebagai orang Melayu biarlah adab dan budi bahasa dijunjung.
Kalau dah orang lain diberi gelaran anjing, macam mana mahu cerita tentang siapa buka aib siapa.

No comments:

Post a Comment