Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Sunday 29 September 2013

Markas ‘Lalok’ Ketum Kena Serbu


Tindakan sekumpulan tujuh lelaki dan seorang gadis bawah umur menjadikan sebuah rumah usang di Sungai Batu Pahat, dekat Kangar, sebagai sarang maksiat dan markas ‘lalok’ berakhir apabila kediaman itu diserbu, kelmarin.
Serbuan dilakukan jam 10 malam oleh 10 anggota Skim Rondaan Sukarelawan (SRS) dan tiga Ahli Jawatankuasa Masjid Kampung Sungai Batu Pahat selepas menerima maklumat bahawa rumah itu dijadikan lokasi aktiviti tidak bermoral sejak beberapa bulan lalu.
Imam 1 Masjid Kampung Sungai Batu Pahat, Amir Aziz berkata, pihaknya berjaya mencekup tujuh lelaki dan seorang tomboi berusia antara 15 hingga 25 tahun ketika asyik menikmati air ketum di atas pelantar di belakang rumah berkenaan.
Katanya, sebelum serbuan dilakukan, pihaknya membuat pemantauan sejak empat bulan lalu apabila sering melihat kumpulan remaja dalam keadaan mencurigakan.
“Saya sering melalui jalan di depan rumah ini untuk berulang-alik ke masjid dan sering terlihat beberapa remaja lelaki dan perempuan berkunjung ke rumah ini.


No comments:

Post a Comment