Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Tuesday 17 September 2013

Kenapa Kucing Itu Mencuri Daging?

Mesti ramai di antara kita yang suka dan sayang pada kucing bukan dan ada juga yang tidak suka binatang ini. Ini ada satu kisah di mana ada seekor kucing yang datang mencuri sepotong daging di atas meja seorang cendekiawan satu ketika dulu.. Mari kita hayati kisah tersebut yang menyentuh hati.


Pada suatu ketika seorang cendekiawan terkenal yang bernama Malik Bin Dinar sedang menyediakan makanan di rumahnya.Entah bagaimana,seekor kucing datang dan mencuri sepotong daging di atas meja. Malik mengekorinya dengan senyap-senyap. “Ke mana dia hendak membawa daging itu.?” bisik Hati Malik.
Kucing itu terus berlari membawa daging itu dengan mulutnya.Malik tetap mengekorinya.Dia melihat kucing itu pergi ke sesuatu tempat . Di situ terdapat lubang kecil di celah batu-batu itu. Kucing itu segera menghampiri lubang itu dan mengeluarkan daging dari mulutnya itu. Tiba – tiba Malik melihat seekor ular keluar daripada lubang itu lalu mengambil daging itu lalu memakannya..Malik mengamati ular itu dan didapati ular itu buta .
Rupa – rupanya kucing itu membawa daging untuk ular buta yang sedang kelaparan di dalam lubang.. MashaAllah…..Hebat kan Allah tetapkan rezeki untuk setiap makhluk-Nya ?
Mahasuci-Mu Allah … Engkau Maha Hebat ya Allah …
Subhanallah .. jadi janganlah kita kedekut bersedekah kepada makhluk2 Allah yang lain …
Subhanallah .. Alhamdulillah .. Allahuakbar …

No comments:

Post a Comment