Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Wednesday 11 September 2013

‘Andai Saya Pergi Dulu, Tolong Jaga Anak Bongsu Saya Ini…’


“Jika ditakdirkan saya mati awal, harapan saya semoga ada pihak tampil membantu anak bongsu saya ini,” kata seorang ibu yang dijangkiti virus HIV dan penyakit sama turut dihidapi anak lelakinya berusia 13 tahun.
Wanita itu yang mahu dikenali sebagai Salmah, 50-an berkata, dia dijangkiti virus maut itu daripada suaminya yang sudah meninggal dunia dan episod malang dalam hidupnya berterusan apabila anaknya, Roslan, turut ‘mewarisi’ penyakit sama.
Salmah berkata, sudah 11 tahun dia mengalami pelbagai komplikasi akibat jangkitan virus penyakit itu manakala Roslan, anak bongsu daripada tiga beradik, mula dikesan mewarisi penyakit ayah dan ibunya, beberapa tahun lalu.
“Kesihatan saya kini sering terganggu. Saya mengalami keguguran rambut yang kritikal selain menghidap alahan kulit, selain ada ketumbuhan di perut dan perlu menjalani pembedahan untuk membuangnya,” katanya.
Menurutnya, tahap kesihatannya pula kini semakin lemah apabila sudah tidak boleh melakukan kerja berat dan banyak bergantung kepada bantuan bulanan daripada Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) bagi menampung kehidupan bersama anak-anak.

No comments:

Post a Comment