Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Tuesday 17 September 2013

Loceng gergasi 2 tan hampir meragut nyawa pengunjung..

BEIJING - Malang benar nasib Lin Wang, seorang pelancong yang tengah melawat Kuil Budha Linzi di Wilayah Shandong, China.

Saat tengah melihat-lihat, Lin Wang tertarik dengan loceng raksasa milik kuil itu yang mempunyai berat kira-kira dua tan.

Tak cukup melihat dari sisi luar, Lin Wang kemudian berdiri di bawah loceng raksasa itu. Saat asyik melihat-lihat, Lin Wang tak menyedari baut-baut yang mengikat loceng itu mengendur dan akhirnya loceng itu jatuh dan memerangkap Lin Wang di dalamnya.


Pasukan bomba tempatan dikerahkan untuk menolong Lin Wang. Mereka bekerja lebih dari dua jam dengan menggunakan forklift untuk membebaskan sang pelancong.

"Loceng itu usianya sangat tua dan harus diperlakukan dengan sangat hormat," kata juru bicara kuil.

"Namun, loceng itu terlepas dan mengurung lelaki itu. Dia sangat beruntung tidak tertimpa loceng yang sangat berat ini," lanjut si juru bicara.

Pengawas keselamatan bangunan mengatakan loceng raksasa itu terlepas setelah baut-baut yang mengikatnya kendur akibat getaran loceng setiap kali dibunyikan.

Lalu bagaimana perasaan sang pelancong setelah lepas dari 'perangkap' loceng raksasa itu?

"Ini adalah sebuah loceng dan memang seharusnya dibunyikan. Mereka seharusnya memastikan benda ini selamat," kata Lin Wang.

No comments:

Post a Comment