Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Monday 16 September 2013

Malang Seorang Wanita, Tersilap Sapu Gam Di Bibir


Seorang wanita di Dunedin, New Zealand terpaksa memberi tunjuk arah kepada perkhidmatan kecemasan ke rumahnya menggunakan rengusan dan ketukan semalaman selepas secara tidak sengaja melekatkan gam pada mulutnya.

Wanita itu yang berusia 64 tahun bercakap kepada stesen televisyen 3 News tanpa mendedahkan namanya berkata dia membuat kesilapan itu ketika tersalah mengambil krim panas pada tengah malam.

"Saya tidak dapat bercakap di telefon, jadi saya gagal memberitahu mereka di mana saya tinggal, saya tidak dapat memberitahu mereka nombor telefon saya. Saya perlu mengetuk telefon, satu ketukan untuk tidak dan dua ketukan untuk ya dan mereka mengambil masa yang panjang untuk mencari jalan dan semua nombor” - Mangsa

Akibat mengalami selesema, dia mengambil tiub kuning yang dianggapnya krim untuk meredakan kesakitannya, namun ia sebenarnya sejenis gam yang kuat.

“Saya naik ke katil dan dan berasa bibir saya seperti dicucuk akibat sakit, jadi saya fikir saya perlu menyapukan krim bengkak,” katanya.

“Saya meletakkan semua minyak angin dalam dulang di atas almari, lalu turun dari katil dan meraba-raba pada dulang tetapi dapat menghidunya kerana hidung sumbat. Saya kemudian naik ke katil dan memikirkan, ‘apa yang saya letakkan pada mulut saya?”

Ketika wanita itu menyedari apa yang dilakukannya, ia sudah terlalu lewat. Sewaktu beliau mendail 911, dia mendapati mulutnya digam rapat dan beliau gagal bercakap.

“Saya tidak dapat bercakap di telefon, jadi saya gagal memberitahu mereka di mana saya tinggal, saya tidak dapat memberitahu mereka nombor telefon saya,” katanya.

“Komunikasinya ialah ‘Adakah anda tinggal di Dunedin?’ dan saya merengus “mmm” dan kemudian wanita itu melalui semua pinggir dan jalan, dia amat, amat sabar.

“Saya perlu mengetuk telefon, satu ketukan untuk tidak dan dua ketukan untuk ya dan mereka mengambil masa yang panjang untuk mencari jalan dan semua nombor.”

Pasukan paramedik akhirnya berjaya sampai ke rumahnya di pinggir St Kilda, pegawai akhirnya menghantar seekor anjing polis ke rumah kerana mereka percaya dia mungkin disumbat mulut dan menjadi mangsa serangan ganas.

Wanita itu kemudian dibawa dengan ambulans ke Hospital Dunedin, yang menggunakan minyak parafin untuk menanggalkan gam. Wanita itu kini selamat pulang ke rumah.

No comments:

Post a Comment