Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Friday 29 November 2013

4 Badak Sumbu Terakhir Di Dunia Di Kawal 24 Jam

Kelihatan empat lelaki dari sebuah pasukan anti pemburu haram dilihat sedang melindungi badak putih di Ol Pejeta Conservancy, Kenya. Ol Pejeta Conservancy merupakan pemuliharaan haiwan liar di Daerah Laikipia, Kenya dan juga merupakan rumah terbesar bagi badak hitam di Afrika Timur. Tempat ini juga merupakan rumah dari 4 badak putih daripada 8 ekor yang masih ada di dunia, salah satu haiwan yang diancam kepupusan di dunia.

Telah terjadi peningkatan insiden pemburuan di Pejeta Ol belum lama ini, selaras dengan peningkatan memburu badak dan peningkatan ekonomi di Asia. Pasukan anti pemburu haram memberikan perlindungan 24 jam terhadap badak di Ol Pejeta dan 24 jam penjagaan pasukan bersenjata terhadap 4 badak putih di hidupan liar di kawasan Boma. 4 ekor badak yang dilepas di hidupan liar ini merupakan badak yang diharapkan mampu membiak.

Pasukan ini telah menjalinkan hubungan erat dengan badak ini. Bersandar dengan mereka dan memaparkan hubungan kasih sayang terhadap haiwan yang paling terancam ini. Setiap orang dalam pasukan merasa pekara ini adalah panggilan terhadap haiwan-haiwan ini.

No comments:

Post a Comment