Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Friday 29 November 2013

Nama Anak Dia Ialah 'Like'?

Pasangan suami isteri memberi nama anak perempuan mereka dengan nama ‘Like’. Nama tersebut terinspirasi dari butang ‘like’ di Facebook, yg bermaksud suka dengan status,foto atau link.
Pasangan tersebut, Lior Adler dan isterinya, Vardit, yang tinggal di Hod Hasharon, sebuah kota dekat Tel Aviv mengatakan mencari nama yang moden dan inovatif. Mereka ingin nama yang baru, original,lain dari yg lain dan pertama bagi anak perempuan mereka.
“Menurutnya, nama tersebut sama dengan Ahava atau cinta,” ujar Lior Adler . “Itu panggilan kami untuk anak perempuan kami, ‘Love’.”
Lior asalnya mengupload foto anaknya(Like) ke Facebook. Ketika terpampang di wall foto dan nama anak perempuannya itu dia mendapat 40 ‘likes’. “Itu banyak, sebab saya hanya punya 100 rakan,” ujarnya. “Tapi tak semua orang yang percaya saya memberi namanya Like.”
Lior dan Vardit memang membuat nama yang unik buat anak-anak mereka. Sebelum Like, anak perempuan Lior dan Vardit bernama Pie, yang bererti kuih dan seorang lagi Vash yang bererti madu.

No comments:

Post a Comment