Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Thursday 14 November 2013

7 Perkara Tidak Disukai Google




7 Perkara Yang Tak Disukai Google Semasa Berbloging

Mendapat ranking yang tinggi di Google merupakan satu kepuasan bagi anda yang mempunyai blog ataupun website terutama sekali yang ingin membuat duit dari blog dan ingin menarik trafik yang banyak ke blog tersebut. Banyak trafik = Banyakla duit.^_^

Jadi, jika anda nak buat google suka dan meningkatkan ranking anda, anda perlu elakkan perkara yang tak disukai oleh google.


7 perkara yang tak disukai Google ialah:

  • Keywords yang tak relevant
  • Menggunakan trik, software atau sebagainya untuk meningkatkan ranking search engine.
  • Membuat link exchange dengan website atau blog yang telah di ‘blacklist’ oleh Google.
  • Menulis teks ataupun link yang tidak kelihatan yang mana link tersebut anda sembunyikan, kecil atau warnanya sama dengan background
  • Menggunakan submit automatik ke search engines. Ini juga merupakan trik untuk meningkatkan search engine.
  • Copy paste.Post pada halaman blog anda dengan penulisan yang unik, lain dari yang lain dan anda tulis sendiri bukannya copy paste. Pastikan letakkan credit kalau korang copy dari artikel orang lain.
  • Content tak sesuai.Selain tu pengisian blog anda mestilah relevan dan sesuai selain tidak memasukkan gambar-gambar lucah ataupun tulisan berbaur perkauman, diskriminasi dan sebagainya.

P/S: Kalau anda buat blog peribadi secara suka-suka dan tak pentingkan rangking, anda terkeluar dari senarai berkaitan informasi ni.:-P.

Informasi ni hanya orang yang ingin membuat duit dari blog contohnya menggunakan Google Adsense, Nuffnnang, Affiliate dan sebagainya. Tapi kalau suka-suka pun jangan la masukkan gambar lucah dengan copy paste lak k. Kesian penulis blog tu.:-)

No comments:

Post a Comment