Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Wednesday 20 November 2013

Budak 13 Tahun Menyelinap Di Bahagian Tayar Kapal Terbang

Seorang remaja berasal dari Nigeria nekad menyelinap bahagian kotak tayar pesawat unutk menuju Lagos, ibukota Nigeria. Setelah perjalanan selama 36 minit , ia selamat sampai ke tempat tujuan.

Pegawai keselamata Sebuah syarikat penerbangan menangkap remaja sekitar umur 13 tahun di Lapangan Terbang Benin yang menyelinap ke dalam petak tayar pesawat Lagos Arik-terikat, di mana dia terbang dengan selamat ke Lapangan Terbang Murtala Muhammed, Lagos, pada pagi Sabtu.

Terdapat, sedikit huru-hara di airside lapangan terbang Lagos apabila penumpang turun dari pesawat melihat seorang remaja dengan tiba-tiba muncul dari (lubang tayar pesawat) dan menyertai kumpulan pelancong. 

Remaja, yang dikenali sebagai Daniel Ihekina,segera ditangkap oleh pegawai-pegawai keselamatan di lapangan terbang.

Pihak Berkuasa Lapangan Terbang Persekutuan Nigeria Arik Air dan mengesahkan kejadian itu.
Pengurus Besar, Komunikasi Korporat, FAAN, Encik Yakubu Dati, berkata siasatan penuh dan segera telah dimulakan dalam kerana membawa kepada pelanggaran undang-undang yang besar di lapangan terbang dan keselamatan penerbangan, keadaan terus mengalahkan imaginasi pihak berkuasa penerbangan dalam negara ini.

Ini bukanlah hal yang baru di Nigeria. Masalah orang yang menyelinap ke petak tayar pesawat supaya boleh terbang dengan percuma sudah sering terjadi di sana. Kebanyakan, para penyelinap ini maut akibat kepanasan atau jatuh dari atas.

No comments:

Post a Comment