Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Wednesday 20 November 2013

Kereta Paling Kecil Di Dunia

Pengeluar British automotive, Peel Engineering, kembali menghasilkan kereta terkecil di dunia. Bahkan, mereka kini sudah membuka tempahan bagi pengguna yang akan membelinya.

Dilaporkan Caradvice, kereta yang ditawarkan itu mempunyai dua varian, yakni Peel P50 dan Peel Trident. Kereta ini berharga US $ 10.772 .
P50 mempunyai panjang 134 cm dan lebar 99 cm, dengan berat 59 kg. P50 hanya mempunyai satu pintu di sebelah kiri, satu wiper dan sebuah lampu depan.Dengan Enjin satu-silinder 49 cc bertenaga 3,35 hp serta tork 4.2 Nm. Kelajuan maksimum 72 km / jam dengan penggunaan bahan bakar 55.5 km / liter.

Dan untuk varian Trident, dibekalkan dengan motor elektrik bertenaga 3 Kw, yang memilik jarak tempoh 80 km untuk sekali pengisian bateri (charging). Beratnya hanya 99 kilogram.
Kereta yang mempunyai 3 roda itu hanya boleh memuatkan satu penumpang dewasa dan juga sebuah beg . Kereta jenis ini diharapkan mampu menjadi penyelesaian untuk boleh mengurangkan kepadatan jalan di UK. Lihat videonya di bawah.







1 comment:

  1. Bestnye kereta kecil2 ni...Tak jual di malaysia ke?

    ReplyDelete