Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Friday 22 November 2013

Main Tarik Tali Dengan Harimau Dalam Zoo

China: Siapa yang akan menang dalam pertarungan antara seorang lelaki dan harimau ? Bagaimana pula dengan seorang lelaki, harimau dan ayam ? Beberapa pelawat ingin tahu daripada Zoo Changsha ekologi yang bermain tarik tali dengan harimau dalam sangkar menggunakan ayam hidup .

Menurut kakitangan zoo , apabila berbaring di persekitaran tanpa apa-apa yang perlu dilakukan dan mempunyai makanan yang dihidangkan kepada mereka , haiwan zoo sering menjadi malas , berat badan berlebihan dan juga hilang minat dalam mana-mana jenis rangsangan fizikal atau intelektual .

Zoo dengan idea kreatif, cara yang sangat menarik tetapi kontroversi menjaga haiwan dalam bentuk melalui permainan perang. Permainan ini adalah mudah kerana ia memerlukan pengunjung menarik pada satu hujung tali dan pada hujung yang satu lagi, harimau akan menggigit dan menarik pada beg guni yang diisi dengan ayam hidup di dalam. Ayam ini merupakan bonus tambahan bertujuan untuk melibatkan kepentingan harimau.

Selain daripada melatih haiwan, permainan ini telah direka sebagai satu cara hiburan untuk Hari cuti Kebangsaan. Sebanyak 45 yuan ($ 7) , di kenakan dan sesiapa sahaja boleh bermain dan ianya mendapat banyak reaksi orang ramai yang bersedia untuk menguji kekuatan mereka terhadap binatang yang kuat. Setakat ini, harimau memenangi kebanyakan tarik tali, harimau Siberia berusia 4 tahun yang menunjukkan keunggulan otot beliau dengan mengatasi 7 lelaki pada masa yang sama .


           

No comments:

Post a Comment