Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Tuesday 19 November 2013

Video Menakjubkan Rupa Kanak-Kanak 5 Tahun Jadi Tua Dalam 5 Minit

Tuesday, 17 September 2013

Video Menakjubkan Rupa Kanak-Kanak 5 Tahun Jadi Tua Dalam 5 Minit

Seorang penerbit filem dari New York, Amerika Syarikat, membuat video yang menakjubkan dengan menggambarkan wajah seorang gadis kecil hingga menjadi wanita tua hanya dalam masa lima minit.

Video Anthony Cerniello, yang bertajuk Danielle, menggambarkan seorang gadis muda Asia yang sedang menatap kamera. Dengan perlahan-lahan wajahnya berubah menjadi wanita dewasa dan berakhir dengan wajah wanita tua.

Dalam video selama lima minit itu, perubahan wajah terjadi mulai dari struktur tulang, bentuk kulit, hingga warna rambut.

Menurut Cerniello, idea awal pembuatan video ini adalah ingin menunjukkan pada orang-orang mengenai perubahan bentuk wajahnya dari mula sejak kecil hingga menjadi tua.

"Dalam video ini anda boleh melihat bagaimana penuaan umur dan perubahan wajah dari umur 5 tahun hingga 60 tahun dalam waktu yang sangat singkat," kata Cerniello.

           Lihat video di sini.



           

Untuk membuat video ini, Cerniello dibantu oleh temannya Danielle, yang mengumpulkan fotonya sejak kecil dan foto-foto sepupu dan kerabatnya yang mempunyai persamaan wajah.

"Foto-foto itu kemudian digabungkan dengan memberikan kesan gerakan mulut, mata, dan leher yang dibuat oleh seorang animator," ujar Cerniello.

No comments:

Post a Comment