Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Sunday 2 February 2014

10 Tempat Paling Seram Di Dunia

10 Tempat Paling Seram Di Dunia9

Tempat-tempat merupakan tempat yang paling ngeri dan banyak sejarah pahit yang mana merupakan tempat paling ngeri dan seram di dunia. Jom kita lihat tempat-tempat seram tersebut.
1. Helltown, Ohio
10 Tempat Paling Seram Di Dunia1 300x151 10 Tempat Paling Seram Di Dunia
Bandar ini disebut bandar neraka sebab banyak jalan dengan turunan tajam dan bukit yang curam. Di sana juga banyak penampakan hantu di kawasan perkuburan. Helltown menjadi tempat persembunyian pesakit rumah sakit jiwa yang kabur dan selalu menjelajah ke dalam hutan untuk mencari mangsa. Lokasi tersebut juga sering dijadikan tempat melakukan ritual aneh.
2. Penginapan Skirrid, Eropah
10 Tempat Paling Seram Di Dunia2 300x151 10 Tempat Paling Seram Di DuniaPenginapan yang terletak di Llanfihangel Crucorney, Wales, ini adalah tempat paling berhantu di Eropah. Menurut legenda, awalnya bangunan ini adalah bekas bangunan mahkamah. Ada lebih dari 180 orang yang dihukum gantung pada abad 12-17. Hantu di sini kerap mengganggu pengunjung. Mereka diganggu dengan cara dicekik, gelas terbang dalam hotel bahkan ada pengunjung yang mendapat bekas jeratan tali di lehernya.
3. Pengebumian Stull, Kansas
10 Tempat Paling Seram Di Dunia3 300x151 10 Tempat Paling Seram Di Dunia
Dikhabarkan menjadi salah satu daripada tujuh gerbang ke Neraka, perkuburan ini pasti boleh membuat anda menggigil. Tempat ini juga dianggap sebagai makam pemuja setan. Ada khabar angin mengatakan bahawa iblis yang memegang mahkamah bagi mereka yang dikebumikan di sini.
4. Bandar Hantu Fengdu, China
10 Tempat Paling Seram Di Dunia4 300x152 10 Tempat Paling Seram Di DuniaBandar ini disebut bandar hantu dan dikatakan menjadi persimpangan antara bumi dan dunia lain di mana setan merebut nyawa. Fengdu dihiasi dengan patung aneh yang menggambarkan berbagai penyiksaan yang ada.
Pengunjung yang datang dan bersikap baik akan dihargai dengan baik. Sebaliknya jika anda berbuat kejahatan akan dihargai dengan kejahatan yang mengerikan dan menyeksa.
5. Humberstone dan La Noria, Chile
10 Tempat Paling Seram Di Dunia5 300x151 10 Tempat Paling Seram Di Dunia
Dua kota lombong di Chile ini ditinggalkan begitu saja oleh masyarakatnya. Banyak pekerja tambang yang menjadi budak dan mendapat perlakuan kasar. Bandar ini menjadi mengerikan kerana banyak orang mati di sana yang bangkit dan berjalan di malam hari. Banyak juga pengebumian yang terbuka, anda tidak hanya melihat kuburan melainkan mayatnya sekaligus.
6. La Isla De La Munecas, Mexico
10 Tempat Paling Seram Di Dunia6 300x149 10 Tempat Paling Seram Di Dunia
Di pulau ini anda akan menemui banyak boneka dengan keadaan mengerikan. Boneka itu digantung dengan keadaan cacat. Konon, seorang lelaki bernama Don Julian Santana bertapa di pulau ini. Lalu dia menemui mayat gadis muda yang tenggelam di salah satu terusan di pulau itu. Untuk menenangkan rohnya, ia menggantung boneka agar rohnya tidak menggangu kehidupan Don. Ironinya, Don juga ditemui mati di lokasi di mana gadis itu dulunya tenggelam.
7. Catacombs, Paris
10 Tempat Paling Seram Di Dunia7 300x153 10 Tempat Paling Seram Di Dunia
Tempat ini adalah pemakaman umum yang berada di terowong bawah tanah. Pengebumian yang dibina pada 1787 ini menyimpan sebanyak 6-7 juta mayat orang Perancis dan sudah disimpan hampir selama 30 tahun.
Cara menguburkannya pun kurang berperikemanusiaan, kerana kerangka manusia disusun begitu saja sehingga membentuk seperti hiasan dinding.
8. Woodchester mansion,Eropah
10 Tempat Paling Seram Di Dunia8 300x150 10 Tempat Paling Seram Di Dunia
Sayangnya proses pembinaan ini terhenti kerana pemiliknya meninggal pada 1873. Yang menyeramkan, proses pembinaan bangunan ini memakan tujuh pekerja dalam kemalangan tidak wajar. Akhirnya tempat itu ditinggal oleh pekerja lain. Di kawasan perumahan itu sering terdengar suara misteri, penampakan tentera, gadis kecil serta suara ratapan.
9. Muzium Tuol Sleng Genocide, Kemboja
10 Tempat Paling Seram Di Dunia9 300x150 10 Tempat Paling Seram Di Dunia
Dulunya tempat ini adalah penjara untuk menyeksa dan membunuh tahanan pada rejim Khmer Merah. Sekitar 14.000 warga Kemboja yang tewas dalam bangunan ini. Untuk mengenang peristiwa mengenaskan tersebut, lokasi ini dijadikan muzium. Bangunan, benda peninggalan serta foto korban juga dipamerkan dalam muzium itu.
10. Hutan bunuh diri Aokigahara, Jepun
10 Tempat Paling Seram Di Dunia10 300x150 10 Tempat Paling Seram Di Dunia
Hutan ini sering dijadikan tempat bunuh diri warga Jepun. Sejak tahun 1950-an tercatat ada lebih dari 500 kes bunuh diri di Aokigahara. Di abad 19, banyak orang yang tidak boleh menyara keluarganya lalu memutuskan bunuh diri di sana. Konon mayat-mayat tersebut boleh berpindah sendiri secara misteri. Meski menyeramkan, lokasi ini sering dijadikan objek pelancongan.

No comments:

Post a Comment