Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Sunday 2 February 2014

Pelik ! Kulit Kepala Lelaki Ini Kelihatan Seperti Otak

Pelik ! Kulit Kepala Lelaki Ini Kelihatan Seperti Otak

Jika dilihat secara sekilas bentuk kepala lelaki ini sangat mirip dengan bentuk otak padahal ini adalah kulit kepala yang mengalamai kelainan yang disebabkan oleh Cutis verticis .
Lelaki 21 tahun yang tidak disebutkan namanya ini mempunyai kulit kepala yang sangat unik kulit kepalanya berlipat ganda dengan timbulan timbulan yang jika dilihat secara sekilas maka akan berbentuk seperti otak manusia.
Pelik Kulit Kepala Lelaki Ini Kelihatan Seperti Otak2 Pelik ! Kulit Kepala Lelaki Ini Kelihatan Seperti Otak
Sebenarnya kulit kepala lelaki ini yang boleh berbentuk seperti otak ini diakibatkan oleh cutis verticis yang telah ia derita sejak berumur 19 tahun lalau . Cutis verticis sendiri sampai saat ini masih belum diketahui pasti apa penyebabnya namun pesakit cutis verticis tidak sedar mengenai keadaannya tersebut dan tidak perlu dirawat.
Untuk mengembalikan kodisi kepala yang terkena cutis verticis biasanya doktor harus melakukan pembedahan namun hal ini boleh mengurangkan kulit kepala.
Cutis verticis gyrata ( CVG ) adalah istilah deskriptif untuk keadaan kulit kepala yang berbentuk seperti lipatan berbelit- belit dan lubang galian. Cutis verticis gyrata dibahagikan ke dalam dua bentuk iaitu primer dan juga menengah.
Sangat simpati kepada mereka yang mengalami penyakit ini kerana penyakit ini sangat pelik dan jarang ditemui dan rasanya belum ditemui di Malaysia juga. Apa pun, diharap kita semua dijauhkan daripada sebarang penyakit.

No comments:

Post a Comment