Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Saturday 21 December 2013

10 Tempat Tidur Kanak-Kanak Yang Paling Unik Di Dunia Sumber : 10 Tempat Tidur Kanak-Kanak Yang Paling Unik Di Dunia

10 Tempat Tidur Kanak-Kanak Yang Paling Unik Di Dunia
Tempat tidur atau bilik tidur merupakan ruang untuk kita bersendiri atau boleh dikatakan ruang peribadi kita. Tapi, jika anda teruskan membaca, anda boleh melihat 10 tempat tidur yang unik kanak-kanak yang berada di seluruh dunia. Ada diantar tempat tidur itu amat selesa dan ada juga yang akan menyayatkan hati kita. Sama-sama kita lihat.. icon smile 10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia
10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia 10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia
1. Lamine (12 tahun, Senegal)
Dia adalah seorang murid di sekolah desa “Koranic school” (sekolah al-Quran), khas untuk lelaki. Bilik tidur ini dikongsi bersama dengan anak laki-laki yang lain. Tempat tidur ini di perbuat daripada batu bata sebagai asas untuk dijadikan katil.
Pada pukul 6 setiap pagi, anak-anak mulai bekerja di ladang sekolah, dimana mereka belajar bagaimana untuk menggali, menanam jagung dan membajak ladang dengan menggunakan keldai Pada petang hari mereka mempelajari Al-Quran. Waktu lapangnya (Lamine) suka bermain bola sepak dengan kawan-kawannya.
10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia 2 10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia
2. Tzvika (9 tahun, Israel)
Tzvika, tinggal di sebuah blok apartmen di Beitar Illit, sebuah penempatan Israel di Tepi Barat. Ini adalah sebuah daerah yang terjaga keamanannya di 36.000 haredi (Ortodoks) Yahudi. Television dan surat khabar dilarang dalam penempatan tersebut.
Rata-rata keluarga memiliki 9 anak, tetapi Tzvika hanya memiliki 1 saudara perempuan dan 2 saudara, yang tidur satu kamar. Dia dibawa dengan kereta ke sekolah. Selain itu, Olahraga dilarang dalam kurikulum sekolahnya.
Tzvika pergi ke perpustakaan setiap hari dan gemar membaca kitab suci. Dia juga suka main game yang mengandung unsur agama di komputernya. Dia ingin menjadi seorang “rabbi”, dan makanan kegemarannya adalah schnitzel dan chip.
10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia 3 10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia
3. Jamie (9 tahun, New York)
Jamie tinggal bersama orang tua dan saudara kembar adik dan kakaknya di penthouse di 5th Avenue, New York. Jamie bersekolah di sebuah sekolah berprestij dan dia merupakan murid yang baik.
Dalam waktu luangnya ia mengambil kelas judo dan pergi berenang. Dia sangat suka pelajaran kewangan. Apabila dia besar nanti, dia ingin menjadi pengacara seperti ayahnya.
10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia 4 10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia
4. Indira (7 tahun, Nepal)
Indira hidup bersama saudara, orang tua dan adiknya di Kathmandu, Nepal. Rumahnya hanya memiliki 1 kamar, dengan 1 tempat tidur dan 1 katil.  Apabila waktu untuk tidur, mereka berkongsi katil di lantai.
Indira telah bekerja di lombong granit tempatan sejak dia berumur 3 tahun. Keluarganya sangat miskin sehingga setiap orang daripada meraka harus bekerja. Ada 150 anak-anak lainnya yang bekerja di lombong tersebut.
Indira bekerja 6 jam sehari dan kemudian membantu ibunya di rumah. Dia juga menghadiri sekolah dengan berjalan selama 30 minit. Makanan kesukaannya adalah mee. Dia ingin menjadi penari apabila  besar nanti.
10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia 5 10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia
5. Jasmine (4 tahun, Amerika Serikat)
Jasmine (‘Jazzy’), tinggal di sebuah rumah besar di Kentucky, Amerika Serikat, bersama orang tuanya dan tiga bersaudara. Rumahnya adalah di luar bandar dikelilingi oleh kawasan ladang.
Bilik tidurnya penuh dengan tajuk dan ikat pinggang yang telah dimenanginya dalam pertandingan kecantikan. Dia telah mengikuti lebih dari 100 pertandingan. Waktu lapangnya digunakan untuk latihan. Setiap hari ia selalu berlatih di panggung dengan pelatihnya. Jazzy ingin menjadi bintang rock ketika ia besar nanti.
10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia 6 10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia
6. Keluarga Pendatang (Roma, Italia)
Rumah untuk anak ini dan keluarganya adalah terletak di sebuah lapangan di pinggiran kota Roma, Italia. Keluarganya berasal dari Rumania dan pindah ke Roma dengan bus, setelah mengemis, wang yang digunakan untuk membayar tiket mereka.
Ketika mereka tiba di Roma, mereka berkemah di atas tanah peribadi, tetapi polis mengusir mereka. Mereka tidak memiliki kad pengenalan, sehingga tidak bisa mendapatkan pekerjaan yang sah. Orang tua anak itu membersihkan kaca jendela kereta di jalanan. Tak seorang pun dari keluarganya yang pernah ke sekolah.
10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia 7 10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia
7. Dong (9 tahun, Cina)
Dong tinggal di propinsi Yunnan di selatan-barat Cina dengan adik, orang tua dan kakaknya. Ia berkongsi tempat tidur dengan adiknya dan orang tuanya. Keluarga ini memiliki tanah yang hanya cukup untuk menanam padi dan tebu milik sendiri.
Dong ke sekolah dengan berjalan kaki selama 20 minit  Dia sangat meminati bidnag penulisan dan menyanyi. Pada waktu malam, dia menghabiskan 1 jam mengerjakan PR dan 1 jam menonton television. Ketika besar, Dong ingin menjadi polis.
10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia 8 10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia
8. Roathy (8 tahun, Kamboja)
Roathy tinggal di pinggiran Phnom Penh, Kamboja. Rumahnya berada di tempat pembuangan sampah besar. Bilik tidurnya di perbuat dari tayar terpakai. 5000 orang tinggal dan bekerja di sini.
Pada jam 6 setiap pagi, Roathy dan ratusan anak-anak lain diberi kesempatan untuk mandi di pusat amal tempatan sebelum mereka pergi bekerja, mengutip tin dan botol plastik, yang dijual ke syarikat kitar semula.
10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia 9 10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia
9. Nantio (15 tahun, Kenya)
Nantio adalah anggota dari suku Rendille di Kenya utara. Dia memiliki 2 saudara laki-laki dan 2 saudara perempuan. Rumahnya adalah sebuah kubah tenda seperti terbuat dari kulit sapi dan plastik, dengan sedikit ruang untuk berdiri. Ada api di tengah, di ruang tidur keluarga.
Tugas Nantio mencari kambing, memotong kayu bakar dan mengambil air. Dia pernah pergi ke sekolah desa selama beberapa tahun,selepas itu dia berhenti dari sekolah.
Nantio berharap seorang Moran (prajurit) akan memilih dia untuk dinikaji. Dia mempunyai kekasih sekarang, tetapi tidak biasa bagi seorang wanita Rendille untuk memiliki beberapa kekasih sebelum menikah. Pertama, ia harus menjalani sunat, sesuai tradisi.
10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia 10 10 Tempat Tidur Kanak Kanak Yang Paling Unik Di Dunia
10. Joey (11 tahun, Amerika Serikat)
Joey tinggal di Kentucky, Amerika Serikat, dengan orang tua dan kakak perempuan. Ia secara rutin menemani ayahnya memburu. Dia memiliki 2 senapang dan panah dan pertama kali membunuh rusa pada usia 7 tahun.
Dia berharap untuk menggunakan panah selama musim berburu berikutnya karena ia telah merasa letih jika menggunakan senapang. Dia mencintai kehidupan luar dan berharap untuk terus berburu menjadi dewasa.
Keluarganya selalu memasak dan memakan daging dari binatang yang diburu. Joey tidak setuju bahawa binatang harus dibunuh hanya untuk sukan. Ketika dia tidak pergi me,buru, Joey bersekolah dan menikmati menonton television dengan haiwan peliharaannya, seekor cicaknaga berjanggut, bernama Lily.


Sumber : 10 Tempat Tidur Kanak-Kanak Yang Paling Unik Di Dunia | GilerKentang 

No comments:

Post a Comment