Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Sunday 22 December 2013

Di Tasik Ini Pengunjung Seperti Berada Di Atas Awan

Di Tasik Ini Pengunjung Seperti Berada Di Atas Awan3
Subhanallah. Agung sungguh aturan-Nya. Dia menciptakan dari sesuatu yang tiada kepada ada. Dialah Maha Pencipta yang Maha Bijaksana.
Salar de Uyuni terletak di Bolivia. Ia merupakan cermin yang terbesar di dunia, kerana mempunyai sifat pantulan seolah-olah sifat pantulan cermin. Selain daripada itu, Salar de Uyuni juga merupakan dataran garam terbesar di dunia, yakni seluas 10582km persegi. Subhallah!
Ini bukan sekadar cerita dongeng, ataupun berkhayal seperti menjadi burung di langit. Salar de Uyuni di Bolivia, adalah tempat yang akan membawa anda seperti berjalan di [ar-Ra'ad:3]. Pelancong dijemput memijak tasik cetek seluas 12,000 kilometer persegi yang amat jernih sekali.
Salar de Uyuni adalah tasik air masin. Penduduk melintasi tasik dengan bot, mengambil garam dan dikumpulkan menjadi timbunan kecil. Pemandangan akan berbeza ketika tasik mengering. Permukaannya yang jernih kelihatan, seperti jubin lutsinar.
Di Tasik Ini Pengunjung Seperti Berada Di Atas Awan1 Di Tasik Ini Pengunjung Seperti Berada Di Atas AwanDi Tasik Ini Pengunjung Seperti Berada Di Atas Awan6 Di Tasik Ini Pengunjung Seperti Berada Di Atas AwanDi Tasik Ini Pengunjung Seperti Berada Di Atas Awan5 Di Tasik Ini Pengunjung Seperti Berada Di Atas AwanDi Tasik Ini Pengunjung Seperti Berada Di Atas Awan4 Di Tasik Ini Pengunjung Seperti Berada Di Atas AwanDi Tasik Ini Pengunjung Seperti Berada Di Atas Awan2 Di Tasik Ini Pengunjung Seperti Berada Di Atas Awan
Salar de Uyuni seperti cermin raksasa, sehinggakan awan dan langit-langit terpantul. Inilah yang membuat pengunjung serasa melayang-layang, sambil terbang [ar-Ra'ad:3] udara menggapai awan.
p/s : Allah berfirman . Dan Dia lah yang menjadikan bumi terbentang luas, dan menjadikan padanya gunung-ganang (terdiri kukuh) serta sungai-sungai (yang mengalir). Dan dari tiap-tiap jenis buah-buahan, Ia jadikan padanya pasangan: dua-dua. Ia juga melindungi siang dengan malam silih berganti. Sesungguhnya semuanya itu mengandungi tanda-tanda kekuasaan Allah bagi kaum yang (mahu) berfikir. [ar-Ra'ad:3]
sumber : [ar-Ra'ad:3]

No comments:

Post a Comment