Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Friday 13 December 2013

PELIK!! WANITA INI KETAGIH MAKAN TAYAR

 

Allison, gadis yang berasal Atlanta yang 6 tahun kebelakangan ini memilih potongan tayar "getah tayar yang di potong kecil" sebagai makanan kegemarannya. "Teksturnya seperti perut lembu, ini bagus untuk melatih rahang anda," kata beliau, dipetik dari dailymail,

Dia sering menyediakan semangkuk kecil potongan tayar di rumahnya sebagai snek. Walaupun ia tidak peduli akan bahaya kimia di dalamnya, ia selalu memastikan untuk mencuci getah itu sebelum memakannya.

Ketika kecil, gadis berusia 19 tahun ini telah terbiasa menggigit kaki patung bonekanya yang diperbuat daripada plastik, namun ketika ia bosan dengan pekara itu dia beralih pada gula-gula getah. Dan suatu hari ia cuba mengunyah gtah tayar dan sampai sekarang ia tak pernah bosan akan kegemarannya itu.

Sejak ketagihannya, kira-kira sudah 50 buah tayar yang ia makan "Memang ada rasa kimianya, tapi itu menakjubkan," terangnya.

 Jika tidak mendapatkan potongan taya untuk dimakan, Allison kerap kali menggantikannya dengan getah gelang atau lem getah sebagai pengganti. Dengan kegemarannya itu dia tidak memikirkan bahaya bagi tubuhnya.

Sammy, tunangan Allison yang bekerja di kilang tayar, mengakui risau akan hobi Allison tersebut. Sammy pun membawa tunangnya untuk melakukan pemeriksaan X-ray, tapi hasilnya baik.

Meski begitu doktor tetap mengingatkannya untuk risiko terjadinya kanser akibat dari bahan kimia yang mereka gunakan setiap hari. Sampai ketika ini Allison telah mengurangkan kebiasaannya menikmati potongan tayar itu.

Allison bukan satu-satunya orang yang mempunyai kebiasaan memakan snek berbahaya seperti ini. Masih ada kes lain seperti memakan bulu kucing atau juga memakan balsem.SUMBER







No comments:

Post a Comment