Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Monday 23 December 2013

Unik!! Sawah Padi Berwarna Pink Di Jepun

Unik!! Sawah Padi Berwarna Pink Di Jepun
Permandangan yang menakjubkan pabila Padi bercahaya Pink di Malam hari di Jepun. Biasa kita lihat titik-titik cahaya bintang di langit, tapi ini pula bintang-bintang pink menyinari di Sawah padi dimana Sawah padi ini dipasangkan 20,000 LED merah jambu dan memecahkan rekod dunia.
Sawah padi Shiroyone Senmaida di Jepun kini muncul dalam Guinness Book of World Records dan telah didaftarkan sebagai Globally Important Agricultural Heritage Systems (GIAHS) tahun lepas, sebagai tapak yang unik dan bernilai.
Saksikan lagi gambar-gambar panorama memukau pemandangan di bawah ini..
 Unik Sawah Padi Berwarna Pink Di Jepun 2 Unik!! Sawah Padi Berwarna Pink Di JepunUnik Sawah Padi Berwarna Pink Di Jepun Unik!! Sawah Padi Berwarna Pink Di Jepun
Terletak di Semenanjung Noto, yang kaya dengan kepelbagaian dengan iklim yang agak panas, sawah padi terkapar atas cerun curam berlatar belakangkan Laut Jepun. Dibentangkan seperti mozek, ia mengandungi lebih 2,000 kolam bekalan air untuk pertanian.
The annual Senmaida (thousand rice fields) Light Up (Senmaida Aze no Mantoue 千 枚田あぜの万燈), Pada Okt 8 2011. Ini adalah salah satu Ritual pencahayaan Ishikawa yang paling popular dan acara penutup musim perayaan Noto. Senmaida, koleksi 2000 sawah padi ditanam oleh penduduk tempatan yang berminat dalam penanaman padi mereka sendiri, akan dinyalakan dengan ribuan lilin. Sawah padi ditanam di lereng bukit di pantai Laut Jepun hanya di luar bandar Wajima. Ini adalah salah satu pemandangan paling indah di Ishikawa.

No comments:

Post a Comment