Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Monday 23 December 2013

Pelik!! Lelaki Ini Makan Cicak Untuk Panjangkan Umurnya

Pelik!! Lelaki Ini Makan Cicak Untuk Panjangkan Umurnya
Ada orang akan makan sayur atau buah-buahan sahaja untuk berumur panjang. Tapi kali ini, lelaki yang paling tua di dunia ini memakan cicak untuk berumur panjang.
Makan cicak boleh hidup panjang? Satu fakta yang boleh disangkal kerana tiada sebarang kajian membuktikannya. Namun tidak kepada lelaki ini yang berpendapat amalan memakan cicak boleh memanjangkan usia seseorang itu. Buktinya, lelaki ini telah diiktiraf sebagai lelaki tertua di dunia dan mengamalkan memakan cicak hampir setiap hari. Peliknya! Jom layan gambar di bawah ini
Pelik Lelaki Ini Makan Cicak Untuk Panjangkan Umurnya 2 Pelik!! Lelaki Ini Makan Cicak Untuk Panjangkan UmurnyaPelik Lelaki Ini Makan Cicak Untuk Panjangkan Umurnya 3 Pelik!! Lelaki Ini Makan Cicak Untuk Panjangkan Umurnya
Bolivia –Rahsia umur panjang bagi seorang lelaki di Bolivia, iaitu manusia paling tua di dunia ialah dengan makan cicak.
Flores Laura yang berketurunan Aymara itu, berusia 123 tahun dan menetap di kawasan tasik Titicaca.
Dia yang kematian isteri sejak sedekad lalu, tidak pernah jatuh sakit.
Flores mempunyai tiga anak dan satu-satunya anaknya yang masih hidup adalah Cecilla yang kini sudah berusia 67 tahun.
Meskipun hidup sendirian namun Flores mempunyai keluarga yang besar dan dikelilingi oleh 40 cucu serta, 19 cicit.
The Guinness World Records sebelum ini menyatakan bahawa manusia paling tua di dunia adalah seorang wanita dari Jepun iaitu Misao Okawa yang berusia 115 tahun.
Bagaimanapun selepas sijil lahir Flores Laura ditemui, ia tertulis bahawa lelaki itu dilahirkan pada 16 Julai 1890, sekali gus membolehkannya diisytihar sebagai lelaki paling tua di dunia.

No comments:

Post a Comment