Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Thursday 23 January 2014

Misteri Pokok Condong di New Zealand

Misteri Pokok Condong di New Zealand7

Ada yang unik di New Zealand . Ada kumpulan pokok yang berdiri condong , Maklum saja , pokok – pokok ini ditiup angin dari Antartika terus menerus . Sungguh menakjubkan dengan bentuk hutan ini , anda boleh melawat Slope Point .
Dari Amusing Planet , kawasan ini berada di paling utara South Island , New Zealand . Bentuk pokok yang aneh ini semata – mata kerana terpaan angin sejuk yang tanpa henti dari Antartika . Angin barat daya yang sejuk ini membuat pokok membengkok , condong dan seperti ditiup angin kencang .
Misteri Pokok Condong di New Zealand Misteri Pokok Condong di New ZealandMisteri Pokok Condong di New Zealand1 Misteri Pokok Condong di New ZealandMisteri Pokok Condong di New Zealand3 Misteri Pokok Condong di New ZealandMisteri Pokok Condong di New Zealand4 Misteri Pokok Condong di New ZealandMisteri Pokok Condong di New Zealand5 Misteri Pokok Condong di New ZealandMisteri Pokok Condong di New Zealand6 Misteri Pokok Condong di New Zealand
Slope Point biasanya menjadi tempat untuk haiwan ternakan seperti kambing biri-biri . Tidak ada penduduk yang tinggal di sini . Meski ada sebuah rumah di sebalik pokok – pokok , tetapi rumah tersebut tidak berpenghuni . Selain pemandangan hutan berpohon condong , kawasan ini juga mempunyai panorama tebing nan memukau .
Tepian tebing laut yang terhad dengan tebing menyajikan pemandangan yang seperti lukisan . Jika ingin bergambar dan mengabadikan hutan condong ini , boleh melawat tempat ini dengan mengikuti papan petunjuk jalan berwarna kuning .
Papan ini menunjukkan jarak dari titik tersebut ke Khatulistiwa atau ke Kutub Selatan . Nah , hutan pokok condong ini boleh sampai kira-kira 20 minit jalan kaki dari papan manual berwarna kuning tersebut . Tidak jauh dari sana , ada juga menara rumah api yang menggunakan tenaga matahari . Menara ini berada tidak jauh dari padang ladang.

No comments:

Post a Comment