Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Saturday 25 January 2014

Wanita Ditangkap Simpan Dadah Dalam Coli

Simpan Dadah Di Dalam Coli. KETENGAH JAYA – Empat wanita termasuk dua ibu tunggal serta seorang pengantin baharu antara 15 kaki dadah yang ditahan.

Setiap hari kita dengar tentang kes dadah yang telah merebak luas di negara kita. Minggu ini digemparkan dengan seorang perempuan menyimpan dadah di dalam colinya. Ikuti kisah lanjut :
KETENGAH JAYA – Empat wanita termasuk dua ibu tunggal serta seorang pengantin baharu antara 15 kaki dadah yang ditahan dalam Ops Tapis dijalankan polis narkotik Dungun, di sini, pagi semalam.
Dua daripada wanita berkenaan disyaki memiliki dadah selepas penemuan lima pil methampethamine dalam coli dipakai wanita berusia 23 tahun dan seorang lagi berusia 32 tahun yang baharu mendirikan rumah tangga dua bulan lalu yang ditahan bersama lebih 30 pil dadah sama berada dalam genggamannya.
Turut ditahan, suami wanita terbabit berusia 31 tahun yang juga seorang penagih setelah aktiviti tidak bermoral pasangan suami isteri itu mula dihidu pihak berkuasa sejak beberapa bulan lalu.
Operasi sekitar Felda Kerteh 4, 5 dan 6 diketuai Ketua Bahagian Siasatan Jenayah Narkotik, Assistan Superitendan Cheng Guan Ching serta Polis Ketengah Jaya itu dilakukan selepas maklumat risikan mendapati, aktiviti penyalahgunaan dadah semakin berleluasa di kawasan tanah rancangan Felda.
Hasil operasi bermula seawal jam 6.30 pagi, seramai 15 individu ditahan termasuk 11 lelaki berusia antara 17 hingga 42 tahun.
Sseorang daripada suspek lelaki terbabit turut memiliki 110 pil methapethamine dan tiga paket straw mengandungi serbuk putih disyaki heroin.
Dua wanita disyaki memiliki dadah itu disiasat mengikut Seksyen 39a(1) serta 12(2) Akta Dadah Berbahaya 1952, manakala dua lagi wanita termasuk seorang berstatus janda disiasat mengikut Seksyen 15(1) akta sama kerana positif dadah.
Ketua Polis Daerah, Pemangku Superintendan Ahmad Zailani Yaacub mengesahkan tangkapan tersebut.

No comments:

Post a Comment