Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Monday 27 January 2014

Rakyat Miskin Dan Mayat Terpaksa Berkongsi Tempat Tinggal

Rakyat Miskin Dan Mayat Terpaksa Berkongsi Tempat Tinggal4

Kehidupan yang tak pernah disangka dan tak pernah dikendaki oleh sesiapapun namun terpaksa jua di lalui.

Kehidupan rang miskin kat Manila memaksa mereka hidup sama tempat dengan mayat. Betapa sukarnya kehidupan mereka.
Yang miskin atau yang telah mati tidak mempunyai pilihan ,duduk dan tinggal bersama-sama di tanah perkuburan di utara Manila port daerah Navotas, salah satu kawasan di dunia yang paling padat dengan penduduk.
Penduduk tidur dikawasan perkuburan, masak, makan, mandi, dan mencuci pakaian di atas kubur, keadaan kehidupan yang mengerikan . tiada tandas atau air yang mengalir, timbunan sampah antara perkuburan dan kawasan ini dipenuhi dengan lipas.
Rakyat Miskin Dan Mayat Terpaksa Berkongsi Tempat Tinggal Rakyat Miskin Dan Mayat Terpaksa Berkongsi Tempat TinggalRakyat Miskin Dan Mayat Terpaksa Berkongsi Tempat Tinggal2 Rakyat Miskin Dan Mayat Terpaksa Berkongsi Tempat TinggalRakyat Miskin Dan Mayat Terpaksa Berkongsi Tempat Tinggal3 Rakyat Miskin Dan Mayat Terpaksa Berkongsi Tempat TinggalRakyat Miskin Dan Mayat Terpaksa Berkongsi Tempat Tinggal5 Rakyat Miskin Dan Mayat Terpaksa Berkongsi Tempat TinggalRakyat Miskin Dan Mayat Terpaksa Berkongsi Tempat Tinggal6 Rakyat Miskin Dan Mayat Terpaksa Berkongsi Tempat Tinggal
Disebabkan kekurangan ruang di tanah perkuburan,akhirnya mayat lama perlu dikeluarkan dari makam, tulang-tulang bertaburan di seluruh tanah perkuburan atau ke dalam karung yang telah dibuang batu nisan.
Jerry Doringo, jurucakap untuk kerajaan bandar Novotas, menjelaskan bahawa penduduk tempatan mendapat pengkebumian percuma apabila mereka mati, tetapi mayat mereka hanya boleh berada di dalam perkuburan hanya selama lima tahun.
p/s : Janganlah kita memandang rendah dengan kehidupan miskin seperti ini. Bantulah mereka yang sangat memerlukan bantuan dan fahamilah perasaan mereka, Rasalah keadaan mereka, jika kita berada dalam situasi mereka, apa yan kita rasakan? Renungkan..

No comments:

Post a Comment