Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Wednesday 29 January 2014

10 Tempat Tarikan Pelancong Paling Pelik Dan Menakutkan

muzium mutter

Selain tempat yang cantik dan menenangkan, tempat yang pelik dan menakutkan juga sebenarnya menjadi tarikan pelancong. Contoh tempat yang dikatakan berhantu dan tempat yang punya sejarah mengerikan.

Jadi, kali ini Teacher Muja dengan penuh berat hati dan kegusaran ingin berkongsi dengan para pembaca semua 10 tempat tarikan pelancong paling pelik dan menakutkan yang wujud di dunia ini. Harap tidak mengganggu tidur malam korang semuanya. icon biggrin 10 Tempat Tarikan Pelancong Paling Pelik Dan Menakutkan
Mutter Museum of Medical History, Philadelphia)
mutter museum 300x197 10 Tempat Tarikan Pelancong Paling Pelik Dan Menakutkan
Mutter Museum of Medical History di Philadelphia adalah sebuah muzium pathologi yang dipenuhi dengan peralatan medikal, dan barangan pameran biologi. Muzium ini sangat terkenal dengan koleksi tengkorak yang sangat besar.
Truk Lagoon, Micronesia
much of japanese vary force 300x198 10 Tempat Tarikan Pelancong Paling Pelik Dan Menakutkan

Banyak tentera laut Jepun sekarang terdampar di dasar Truk Lagoon di Micronesia, di barat daya Hawaii. Perairan ini dipenuhi dengan bangkai kapal perang dan pesawat pengangkut udara, yang tenggelam pada tahun 1944 yang sekarang dibuka untuk para penyelam.
Sonora Witchcraft Market in Mexico City, Mexico
sonora witchcraft 300x198 10 Tempat Tarikan Pelancong Paling Pelik Dan Menakutkan

Kedai Sonora dibuka setiap hari untuk mereka dari Mexico City dan pelancong dari jauh yang datang semata-mata untuk menilik nasib dan berhajat untuk kehidupan yang lebih baik. Tempat ini juga menjadi kegemaran mereka untuk membeli barang-barang ‘hikmat’ seperti darah ular orok-orok dan burung kelicap kering untuk nasib baik.
Easter Island, Chile
tempat paling pelik 300x198 10 Tempat Tarikan Pelancong Paling Pelik Dan Menakutkan

Salah satu daripada tempat yang paling misteri dalam dunia ini adalah Easter Island atau Pulau Easter, dengan patung batu besar yang dipotong, tertanam di dalam tanah beribu-ribu tahun. Patung-patung gergasi itu seperti merenung ke langit, dalam kekesalan dengan kesalahan mistik yang dilakukan.
Manchac Swamps, Louisiana
tempat menakutkan 300x198 10 Tempat Tarikan Pelancong Paling Pelik Dan Menakutkan

Bot yang membawa para pelancong, terapung melalui paya dalam cahaya lampu suluh yang diselubungi oleh pokok-pokok tua yang tinggi dan lumut yang panjang tergantung ke bawah daripada dahan-dahan. Paya Manchac juga dikenali sebagai ‘Paya Hantu’.
Paris Catacombs, France
paris catacombs 300x198 10 Tempat Tarikan Pelancong Paling Pelik Dan Menakutkan

Tulang dan tengkorak disimpan pada kedua-dua belah sesuatu yang kelihatan seperti dinding dalam gudang ini. Udara di sini kering dan hanya ada sedikit tanda-tanda reputan. Terdapat juga surat-surat yang secara amnya bertarikh dari zaman Revolusi Perancis, yang mempunyai bendera raja dan orang ternama. Panjangnya mencecah 187km di bawah seluruh bandar dan hanya sedikit bahagian dibuka untuk orang awam.
Winchester House, San Jose, California
winchester house 300x198 10 Tempat Tarikan Pelancong Paling Pelik Dan Menakutkan
Dikatakan yang hantu yang gilakan seorang perempuan yang bernama Sarah tinggal di 160 buah bilik di Rumah Winchester, San Jose, California. Disebabkan rumah itu dibuka untuk orang awam, terdapat laporan yang tidak henti-henti tentang kejadian-kejadian aneh. Hinggakan pelancong yang pada mulanya tidak mempercayai hantu, terkejut dengan apa yang ada di dalam rumah ini.
Mary King’s dead-end, Edinburgh
paling menakutkan 300x198 10 Tempat Tarikan Pelancong Paling Pelik Dan Menakutkan

Beberapa batang jalan dengan sejarah hitam yang tersembunyi di bawah Old Town zaman pertengahan di Edinburg. Tempat itu adalah tempat mangsa tulah dikurung dan ditinggalkan untuk mati semasa abad ke XVII yang cukup terkenal dengan mereka yang pengecut. Baru-baru ini, ia dibuka untuk para pelancong, yang diserang dengan cerita tentang semangat dan makhluk ghaib.
Occult Abbey of Thelema, Sicily
occult abbey 300x198 10 Tempat Tarikan Pelancong Paling Pelik Dan Menakutkan

Aleister Crowley mungkin salah satu ilmu ghaib yang paling dibenci di dunia dan rumah
Aleister Crowley – is perhaps one of most odious occultists in the world, and this stone farm house filled with dark pagan wall-paintings, once was the cosmopolis of satanic orgies. At least, it was considered to be such in 1920-s. Crowley is known because of his fans, such as Marilyn Manson. Tourists, apt to esotericism can wander there and thrill themselves.
Chernobyl, Ukraine
pelik 300x198 10 Tempat Tarikan Pelancong Paling Pelik Dan Menakutkan
Tourists, coming to Ukraine, in the abandoned city of Pripyat, find themselves in the exclusion zone. Here, all the stuff is left in hurry in that horrible 1986, when Chernobyl NPP accident made thousands of people leave their homes forever.

No comments:

Post a Comment