Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Saturday 25 January 2014

Ikan Unik 100 Peratus Tubuh Badannya Lutsinar di Temui

Ikan Unik 100 Peratus Tubuh Badannya Lutsinar di Temui
 Dunia selalu penuh kejutan , termasuk kekayaan ikannya di lautan . Baru – baru ini ada pemancing dikejutkan mencari ikan yang seluruh tubuhnya bagaikan plastik
Ikan unik itu mempunyai nama Salpa Maggiore dan memang sangat jarang dijumpai . Pemancing berasal dari New Zealand yang menangkapnya sedang berenang di permukaan laut . Saat itu Stewart Fraser sedang memancing dengan anaknya di 43 km sebelah utara Pulau Utara Karikari Peninsula dan mengiranya sebagai udang .
” Aku berfikir sama ada perlu menangkapnya , tapi rasa ingin tahu lebih kuat sehingga aku memutuskan melihatnya lebih dekat , ” kata Stewart . ” Rasanya bersisik dan tidak lembik , hampir seperti jeli , dan anda tidak boleh melihat apa – apa di dalamnya selain gumpalan kecil oren .
Ikan Unik 100 Peratus Tubuh Badannya Lutsinar di Temui2 Ikan Unik 100 Peratus Tubuh Badannya Lutsinar di TemuiIkan Unik 100 Peratus Tubuh Badannya Lutsinar di Temui3 Ikan Unik 100 Peratus Tubuh Badannya Lutsinar di Temui
” Kami tidak tahu itu apa dan tidak pernah melihat seperti ini sebelumnya , ” kata Stewart lagi yang kemudian mengambil gambarnya . Dari penemuan aneh ikan itu mengundang topik hangat di internet .
Sedangkan Deborah Cracknell dari Akuarium Nasional di Plymouth yakin ikan itu Salpa Maggiore atau Salpa maxima . Ikan itu memang jarang di temui dan lebih banyak hidup di Lautan Selatan atau laut bersuhu sejuk . Mereka makan fitoplankton dari lapisan atas yang diterangi cahaya matahari .

No comments:

Post a Comment