Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Wednesday 29 January 2014

10 Impian Tercapai Menjadi Mimpi Ngeri

office stress

Kamu semua mesti mempunyai mimpi atau impian yang sangat ingin dicapai suatu hari nanti. Tanpa impian, hidup seperti tidak lengkap. Impianlah yang memberi inspirasi untuk kita membuat pembaikan untuka masa hadapan.
Biasanya, kita akan berkehendakkan 5 perkara dalam hidup; kelangsungan hidup, perlindungan, kepunyaan, kehormatan dan kesempurnaan. Namun begitu, tak semestinya setiap keinginan kita itu adalah yang terbaik untuk kita. Buktinya di bawah ini.
10 impian tercapai menjadi mimpi ngeri. Hal ini memang akan terjadi sebab semua perkara yang kita mahukan lebih bersifat materialistik yang sebenarnya akan menjadi penyebab kepada kecelaruan hidup kita.
10. Pasangan Yang Cantik atau Kacak
eyeslipsmakeupprettygirlmakeup fe4e74b159a4c36e5f4d02fc3653ad33 h large 400x298 300x223 10 Impian Tercapai Menjadi Mimpi Ngeri
Kita mengimpikan untuk mempunyai seorang pasangan yang cantik atau kacak tetapi apabila kita mencapainya, kita tahu yang kecantikan itu bukanlah datang dengan sendiri. Macam-macam yang dilakukan untuk kekal cantik. Pelbagai alat kecantikan digunakan dan itu mendatangkan keburukan dari segi kewangan selepas kita berkahwin dengan orang yang cantik atau kacak ini.
9. Kereta Mewah
Beautiful Lamborghini LP550 2 in the setting sun car photo 03 400x236 300x177 10 Impian Tercapai Menjadi Mimpi Ngeri
Kita selalu mengimpikan untuk mempunyai kereta mewah yang diimport khas dari luar negara. Ia bagaikan satu kepuasan yang tidak terhingga sehingga sanggup bergolok gadai untuk mendapatkannya. Sehinggalah pada saat kita menggunakannya, kita mendapati kelajuan yang ada pada sebuat kereta mewah berakhir menjadi kelajuan kereta biasa-biasa sahaja apabila melalui kesesakan trafik yang menggila.
8. Hobi Yang Baru
hobi yang teruk 300x225 10 Impian Tercapai Menjadi Mimpi Ngeri
Sebagai manusia, kita selalu berasa bosan dengan perkara yang selalu berulang dalam hidup. Kemudian, kita berazam untuk memulakan sesuatu yang baru, yang nampak sangat menyenangkan di mata. Contohnya, kita melihat guru subjek lukisan sangat baik sehinggalah kita sendiri menyertai kelasnya. Percayalah, keadaan akan serta merta berubah menjadi sebaliknya.
7. Barang Hebat Dengan Harga Diskaun
Celebrities Love Burberry Prorsums Tonal Raffia Bowling Bag 400x308 300x231 10 Impian Tercapai Menjadi Mimpi Ngeri
Pereka beg yang kita dah idamkan akhirnya memberikan diskaun sehingga 60% dan kita mula bergegas ke pasaraya untuk mendapatkannya sambil membayangkan beg itu digunakan semasa parti reunion. Apabila tiba masa untuk bergaya dengan beg tangan yang begitu terkenal, kita mula menyedari ada 10 lagi kawan yang membawa beg yang betul-betul sama dengan yang ada di tangan kita!
6. Masa Berkualiti Dengan Pasangan
Strange But True 5  417261t 10 Impian Tercapai Menjadi Mimpi Ngeri
Setelah begitu lama menanti, ulang tahun kelima dengan pasangan yang dicinta menjelma juga dan disambut dia resort dengan pemandangan laut yang sangat romantik. Tiba-tiba, pada hari pertama di sana kita berjumpa dengan bekas kekasih pasangan kita yang kita merasakan masih mencuba untuk merampas kembali pasangan kita itu. Lebih teruk lagi, pengganggu itu berkeras untuk menghabiskan masa di sana bersama-sama kita dan pasangan kita tidak menolak langsung!
5. Cepat Habiskan Proses Memiliki Lesen Memandu
justin bieber in his car 300x212 10 Impian Tercapai Menjadi Mimpi Ngeri
Teacher Muja sendiri berusaha keras untuk menghabiskan proses mendapatkan lesen kereta dengan secepatnya. Kalau boleh lulus pada cubaan pertama. Bila dah dapat, rasa macam kehidupan seperti sudah sempurna sehinggalah kita mula masuk dalam kereta, mula membawanya di jalan raya dan tersekat dalam kesesakan trafik yang tidak nampak tanda-tanda untuk reda. -.-
4. Jawatan Tinggi
office stress 520495 400x296 300x222 10 Impian Tercapai Menjadi Mimpi Ngeri
Kita selalu mengimpikan untuk berjawatan tinggi dan bekerja dalam suasana yang selesa dan tidak perlu bekerja keras. Boleh tersenyum masuk pejabat dan keluar pun dalam keadaan tersenyum. Apabila kita sudah mendapat ijazah yang kita dapat selepas belajar dengan penat lelah dan berjaya menjawat jawatan tinggi, kita dilimpahi dengan timbunan kerja yang terlalu banyak sehingga kita rasa sudah tidak dapat menanggung lagi. Mungkin, beban kerja itu adalah dua kali ganda daripada kerja yang dilakukan orang bawahan kita.
4. Hadiah Kejutan.
apple iphone 4 911 400x276 300x207 10 Impian Tercapai Menjadi Mimpi Ngeri
Abah kita tahu kita telah lama menimpikan sebuah telefon bimbit yang ‘bijak’. Pastinya IPhone 5S di kedudukan pertama dalam carta. Jadi, abah kita telah membeli sebuah gajet yang lebih canggih. Kita sangat gembira. Apabila kita mencubanya, ia terlalu canggih, kita tak reti nak gunakannya, dan situasi berakhir dengan menggunakan telefon biasa yang ‘tidak bijak’.
2. Wining the lottery
 10 Impian Tercapai Menjadi Mimpi Ngeri
Main loteri atau nombor ekor adalah dilarang dalam Islam. Namun begitu, apabila ada antara kita yang yang bukan beragama Islam memenangi loteri, saat itu memang sangat menggembirakan. Yang peliknya, siapa kawan lama yang tetiba datang ke rumahnya dan sepupu yang menegur di pasar raya? Muka mereka pulak menunjukan ekspresi yang agak menghairankan…
1. Mendapat Rumah Idaman
stock photo a beautiful suburban american home 3441017 400x285 300x213 10 Impian Tercapai Menjadi Mimpi Ngeri
Setelah kita bekerja keras, kita akhirnya berjaya membeli sebuah rumah di sebuah kawasan yang sangat nyaman dengan pemandangan hijau yang kita telah impikan semenjak mendapat gaji pertama. Masalahnya, apabila kita mendiami rumah itu, ternyata jiran-jiran di sekeliling suka sangat dengan bunyi yang kuat. Tiada lagi keamanan yang diimpikan. Sedih bukan?
Jadi, macam mana? Ini hanyalah kemungkinan.  Ingatan Teacher Muja untuk semua; semua perkara dalam dunia ni ada dua; Keperluan dan Kehendak. Pandai-pandailah kita membezakannya. Wassalaam.

No comments:

Post a Comment