Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Saturday 25 January 2014

Murid 12 Tahun Ditampar Guru Sebanyak 40 Kali

Murid 12 Tahun Ditampar Guru Sebanyak 40 Kali

Mangsa mungkin mengalami masalah penglihatan selepas mata kirinya cedera akibat ditampar secara melampau.
Beijing: Seorang budak lelaki berusia 12 tahun terpaksa menjalani pembedahan mata selepas ditampar hampir 40 kali hanya kerana gagal menyiapkan kerja rumah diberi gurunya.
Kanak-kanak berasal dari Zhengzhou di wilayah Henan itu berkata, dia ditampar selepas gurunya menyuruh semua rakan sekelas berbuat demikian sebagai hukuman tidak menyiapkan kerjanya. Malah, katanya, guru itu menjanjikan hadiah untuk murid yang menghasilkan bunyi menampar paling kuat.
“Selepas disepak, guru itu memaksa saya membuat tekan tubi dan melarang saya makan tengah hari,” katanya seperti dilapor media semalam.
Ketika itu mangsa menyangka masalahnya akan berakhir di situ saja sehinggalah dia berasa ada sesuatu tidak kena pada dirinya.
Murid 12 Tahun Ditampar Guru Sebanyak 40 Kali2 Murid 12 Tahun Ditampar Guru Sebanyak 40 Kali
IBU mangsa ditawarkan pampasan RM16,000 oleh pihak sekolah bagi menyelesaikan kes berkenaan. Menurut mangsa dia gagal melihat dengan jelas menggunakan mata kirinya beberapa jam kemudian.
Difahamkan, guru berkenaan menganggap hukuman berat adalah kaedah terbaik mendorong muridnya belajar dengan lebih baik. Sementara itu, ibu mangsa berkata dia terkejut apabila mengetahui betapa teruk kecederaan dialami anaknya.
“Malah doktor memaklumkan anak saya mungkin tidak lagi dapat menggunakan mata kirinya,” katanya.
Menurut wanita terbabit, keluarganya menerima pampasan sebanyak 30,000 yuan (RM16,278) yang sudah pun digunakan untuk perbelanjaan pembedahan itu. “Saya berharap anak saya tidak cacat,” katanya. – Agensi

No comments:

Post a Comment