Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Saturday 25 January 2014

Hobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang Pensil

Hobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang Pensil

Apapun memang boleh dijadikan koleksi , mungkin itulah yang difikirkan oleh remaja berasal dari India ini . Tushar Lakhanpal pun memilih mengumpul pensil hingga sudah mencecah 14 ribu batang .
Tushar mendakwa koleksinya dengan pelbagai bentuk berasal dari 40 negara di seluruh dunia . Tidak hairan , remaja berusia 15 tahun ini yakin koleksinya boleh memecahkan rekod dunia . Saat ini ia sudah masuk buku rekod Limca India dan sedang berusaha mendaftarkan diri di Guinness Book of Records .
Hobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang Pensil2 Hobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang PensilHobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang Pensil3 Hobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang PensilHobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang Pensil4 Hobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang PensilHobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang Pensil5 Hobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang PensilHobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang Pensil6 Hobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang PensilHobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang Pensil7 Hobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang PensilHobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang Pensil8 Hobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang PensilHobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang Pensil9 Hobi Pelik Remaja India Ini Kumpul 14 ribu Batang Pensil
Salah satu koleksi remaja di New Delhi ini adalah dua pensil yang agak mahal di dalam kotak yang didakwa pernah digunakan Ratu Elizabeth II . Untuk saiz , yang terbesar iaitu sepanjang 2.5 meter dan lebar 29 cm .
Sedangkan pensil terkecilnya adalah sepanjang 4 cm . Tushar mulai mengkoleksi pensil sejak usia 4 tahun dan dibantu oleh pekerjaan ayahnya yang seorang pilot . Jika harga pensil incarannya terlalu mahal maka ia meminta bantuan dana dari keluarga besarnya .
Keluarga jauhku juga tahu aku pengumpul pensil sehingga sering menghantar dari berbagai tempat mereka berada , ” ungkapnya . Hingga kini Tushar masih menambah koleksi beliau untuk melampaui rekod Emilio Arenas dari Uruguay yang punya 14.552 pensil .
Pengumpul pensil terbanyak sedunia memang masih dipegang Emilio yang mengumpulkan dari 60 negara pada Ogos 2011 . Ia sudah mengumpulkan sejak 1956 atau 60 tahun lebih awal dari Tushar .

No comments:

Post a Comment