Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Saturday 25 January 2014

Limau Berbentuk Hati Yang Sangat Unik



Tidak hanya tembikai berbentuk hati , Jepun rupanya juga boleh menghasilkan lain dari yang lain . Kali ini giliran limau yang dibentuk menjadi hati yang cantik .
Limau bentuk hati itu dicipta oleh Mihara Citrus Fruit Company di pertanian di Hiroshima . Bentuknya dicipta dengan cara memasukkan limau yang masih muda ke dalam acuan berbentuk V saat ia tumbuh . Ketika limau membesar maka automatik akan mempunyai bentuk akhir seperti acuan .
Limau Berbentuk Hati Yang Sangat Unik2 Limau Berbentuk Hati Yang Sangat UnikLimau Berbentuk Hati Yang Sangat Unik3 Limau Berbentuk Hati Yang Sangat Unik
Meskipun proses tersebut kejayaannya hanya 50 peratus . Separuhnya banyak yang menghasilkan limau dengan bentuk aneh yang tidak menarik untuk dijual . Kekurangan itu kemudian diatasi para petani dengan membuat acuan baru yang digunakan mulai Julai tahun ini .
Sejak menggunakan acuan baru itu nilai kejayaannya meningkat jadi 80 peratus . Acuan itu juga jauh lebih berkesan dengan menjimatkan masa hampir satu perempat yang lama . Ketika buahnya dipotong juga menghasilkan bentuk hati lebih sempurna dan lebih besar .
Limau Berbentuk Hati Yang Sangat Unik4 Limau Berbentuk Hati Yang Sangat Unik
Untuk rasanya sendiri , lemon unik ini tidak berbeza dengan yang pada umumnya . Namun bentuknya memang membuat lemon berbentuk hati ini lebih popular sehingga diburu banyak orang untuk jadi hadiah yang unik.

No comments:

Post a Comment