Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Saturday 25 January 2014

Jambatan Gantung Bentuk Bulatan Yang Unik Khas Untuk Basikal

Jambatan Gantung Bentuk Bulatan Yang Unik Khas Untuk Basikal
 Belanda adalah salah satu negara kecil bahagian Eropah dengan ekonomi dan kesejahteraan rakyat yang cukup tinggi . Negeri kincir angin ini terkenal dengan sektor agrarisnya , sektor industri dan sektor maritimnya .
Dilihat dari segi geografi , Belanda mempunyai empat musim iaitu panas , bunga , luruh , dan salji . Negara empat musim ini menawarkan banyak hal menarik seperti pemandangan pelbagai kincir angin , bunga tulip , kasut kayu , dan sebagainya .
Walaupun negara ini termasuk negara maju , namun warga negara Belanda sendiri jarang menggunakan kenderaan kereta atau motor . Mereka lebih suka menggunakan pengangkutan awam dan berbasikal . Belanda menduduki kedudukan nombor satu dunia yang memiiliki basikal dan penunggang basikal terbanyak .
Jambatan Gantung Bentuk Bulatan Yang Unik Khas Untuk Basikal2 Jambatan Gantung Bentuk Bulatan Yang Unik Khas Untuk Basikal
Kerajaan belanda pun prihatin dengan laluan pengangkutan basikal , bahkan mereka menyediakan tempat letak basikal di bandar – bandar dan stesen kereta api . Bandar – bandar tersebut adalah Eindhoven dan Veldhoven , keduanya mempunyai lorong khas bagi penunggang basikal semasa ingin berbasikal ke jalan raya , laluan basikal tersebut merupakan jambatan gantung dengan bentuk lingkaran .
Jambatan Gantung Bentuk Bulatan Yang Unik Khas Untuk Basikal3 Jambatan Gantung Bentuk Bulatan Yang Unik Khas Untuk BasikalJambatan Gantung Bentuk Bulatan Yang Unik Khas Untuk Basikal4 Jambatan Gantung Bentuk Bulatan Yang Unik Khas Untuk Basikal
Laluan basikal ini direka oleh sebuah syarikat yang bergerak di bidang reka bentuk dan teknik iaitu IPV Delft . Jambatan pekeliling yang diberi nama Hovenring ini mempunyai diameter kira – kira 236 meter . Jambatan unik ini dibina menggantung pada tiang pusat dengan kabel keluli sebagai pengikatnya , terlihat juga adanya bentuk lingkaran yang menyilang , membuat siapa pun yang ingin menyeberang jalan jadi lebih selamat.

No comments:

Post a Comment