Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Wednesday 11 December 2013

Awas Wanita! Apabila Gadis Menerima Gangguan Seksual Bangla Penghantar Gas

Mungkin ada tertanya-tanyasiapakah Fifi Athirah sebenarnya. Dirinya bukanlah seorang artis tetap seorang gadis biasa yang meluahkan perasaannya apabila diganggu oleh seorang lelaki bangla penghantar gas beberapa hari lalu. Namun sebagai rakyat Malaysia, jangan sesekali kita menganggap golongan ini semuanya jahat. Ini kerana kejahatan seseorang itu tidak tertumpu kepada satu-satu bangsa sahaja. Baik berkenaan dengan isu penghantar gas ini, kita perlulah berhati-hati agar tidak menjadi mangsa seperti dalam kes di bawah ini.
fifi-athirah
Kisah mengenai seorang wanita yang didakwa diganggu oleh pekerja asing yang menghantar tong gas ke rumahnya telah tersebar secara viral dilaman sosial. Kisah ini ternyata benar dan menggemparkan negara apabila lelaki Bangladesh tersebut sanggup mengambil kesempatan terhadap seorang wanita yang ketika itu duduk bersendirian. Semuanya bermula apabila mangsa telah membuat panggilan untuk perkhidmatan menghantar tong gas memasak ke rumah dari Syarikat Petronas. Namun, seorang pekerja yang dipercayai warga Bangla telah datang ke rumah untuk menukar tong gas. Lelaki Bangla tersebut sempat mengambil kesempatan dengan meminta untuk melakukan perkara yang tidak senonoh bersamanya.
Sumber Facebook Mangsa (Fifi Athirah) : https://www.facebook.com/princess.fifi.athira?fref=ts
Penjelasan Mangsa Yang Dikenali Sebagai Fifi Athirah
Insiden yang berlaku pada 3 Disember 2013 adalah benar dan kejadian itu telah dilaporkan kepada pihak polis. Pihak polis dengan kerjasama Petronas mengambil berat tentang isu terbabit. Mangsa juga mengakui bahawa dia masih belum berkahwin namun terpaksa mengaku telah bersuami untuk mengelakkan dirinya diganggu oleh lelaki warga Bangla terbabit. Menurut mangsa lagi, ayat yang menunjukkan dirinya sudah berkahwin hanya sebagai perlindungan supaya lelaki warga asing tersebut lebih menghormatinya.
Mangsa juga tiada niat untuk menimbulkan provokasi mahupun bersikap perkauman, namun ianya hanya memberi kesedaran mengenai isu yang ditimbulkan oleh warga asing yang kini semakin berani melakukan tindakan tidak sopan terhadap golongan wanita- Kata Fifi Athirah menerusi laman sosial Facebook

No comments:

Post a Comment