Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Friday 6 December 2013

SUBHANALLAH AWAN LUAR BIASA MUNCUL DI VIRGINIA (VIDEO)

Penduduk Virginia tiba-tiba panik adakah Ombak TSunami telah melanda negara mereka? Dari kejauhan kelihatan ombak setingi langit seolah-olah hendak menghempap Bandar Virgina. Masing-masing mendongak kelangit adakah hari ini hari terakhir mereka boleh melihat alam yang indah ini?



Alangkah leganya mereka...setelah diamati ianya hanyalah kepulan awan yang sangat luarbiasa bentuknya, sangat mirip bentuk Ombak Tsunami yang telah melanda Aceh dan Jepun suatu ketika dulu.


Inilah kebesaran Allah, awan yang didatangkan dalam berbagai bentuk supaya manusia beriman kepada-Nya. Atau mungkinkah awan berbentuk ombak raksaksa ini seolah-olah memberi amaran buat manusia bahawa pada bila-bila masa bumi ini boleh dihancurkan dalam sekelip mata. Allahu Akbar!

AYAT-AYAT ALQURAN TENTANG AWAN:

(Ar-Ruum 30:48)

Allah, Dialah yang mengirim angin, lalu angin itu menggerakkan awan danAllah membentangkannya di langit menurut yang dikehendaki-Nya, dan menjadikannya bergumpal-gumpal; lalu kamu lihat hujan ke luar dari celah-celahnya, maka apabila hujan itu turun mengenai hamba-hamba-Nya yang dikehendaki-Nya tiba-tiba mereka menjadi gembira.

(Al-Ahqaaf 46:24)

Maka tatkala mereka melihat adzab itu berupa awan yang menuju ke lembah-lembah mereka, berkatalah mereka: "Inilah awan yang akan menurunkan hujan kepada kami". (Bukan)! bahkan itulah adzab yang kamu minta supaya datang dengan segera (iaitu) angin yang mengandung adzab yang pedih.

No comments:

Post a Comment