Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Wednesday 8 January 2014

Dr. Rozmey sedekah lebih RM3 Juta demi rakyat Syria

Sudah tentu ramai yang mengenali usahan Melayu berjaya ini, Datuk Dr Che Rozmey Che Din. Beliau yang terkenal produk makanan kesihatan melalui syarikatnya yang diasaskan sendiri olehnya, Herba Prima Marketing Sdn Bhd (HPM).

Namun bukanlah mahu berbicara tentang kejayaannya dalam bidang perniagaan. Jika sebelum ini ramai yang memperlekehkan penampilannya, tapi disebalik diri beliau sebenarnya seorang yang amat pemurah.

Melalui usaha Majlis Perundingan Pertubuhan Islam Malaysia (MAPIM) dan Malaysia Life Line for Syria (MLLFS), Dr Rozmey telah bersetuju utk menyalurkan infaq perniagaan beliau kepada rakyat Syria.

Berikut adalah jumlah infaq Dr. Rozmey:

Dana Kecemasan musim sejuk (melalui MAPIM) : RM150,000
Dana kecemasan musim sejuk (melalui MLLFS) : RM10,000
Dana pembinaan sebuah hospital di Syria (melalui MAPIM) : RM3 juta
Dana pembiayaaan Maahad Tahfiz di Aleppo (melalui MLLFS) : RM20,000

Betapa besarnya pengorbanan Dr. Romzey dalam membantu saudara seIslam kita disana. Bukti-bukti dibawah bukan disiarkan oleh Dr. Romzey, ia disiarkan oleh Admin Page Facebook Malaysia Life Line for Syria. Inilah salah satu usahawan Muslim yang perlu dicontohi.

Ya Allah, Ya Razzaq...

Terimalah infaq Dr. Rozmey ini dan pulangkanlah ia dgn ganjaran berlipat kali ganda sehingga cita-citanya untuk menjadi Muslim Billionaire tercapai dan akan terus membantu ummat Islam.

Amiin ya Allah. Amiin.








No comments:

Post a Comment