Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Sunday 19 January 2014

Kisah Kanak-Kanak 11 Tahun Berhati Mulia Sebelum Kematiannya

Brenden Foster adalah seorang kanak-kanak yang berasal dari Bothell, Washington DC. Dilahirkan pada tarikh 4 Oktober 1987. Semasa kecilnya begitu bahagia sehinggalah dia didiagnosis terkena kanser darah (Leukimia Lymphoblastic akut) pada tahun 2005.
Mungkin saat itu kita bila boleh merasakan penderitaan Brenden akan menangis dan tak punya semangat untuk hidup.
Namun Brenden Foster bukanlah kanak-kanak yang hanya pasrah menunggu kematian nya, dia mengutarakan pada ibunya bahawa ia ingin memberi makan kepada orang yang tiada tempat tinggal yang ia lihat sepanjang hidupnya.
Ia mengatakan ia ingin menjadi malaikat sehingga dia boleh membantu oarang yang kehilangan tempat tinggal dari Syurga. Cerita ini banyak menjadi inspirasi, dan menjadi perhatian media nasional, bahkan menarik perhatian antarabangsa.
Brenden Foster Food Drive disiarkan oleh stesen penyiaran untuk menghormatinya. Di Seattle, seorang sukarelawan dari Emerald City Lights Bike Ride menyiapkan lebih dari 200 sandwich untuk yang tiada tempat tinggal.
Beratus-ratus orang telah menderma bagi menghormati Brenden kepada “Stuff the Truck” food drive, bagi mengisi lori trak besar bahan makanan dan $ 60,000 tunai memberikan manfaat kepada Northwest Harvest dan Food Lifeline.
Cerita Brenden juga tayangkan di stesen TV di Portland, Oregon, Katu, yang melaporkan tindakan yang diilhamkan oleh Brenden di Los Angeles, Ohio, dan Pensacola, Florida. Pada Misi Union Rescue di Los Angeles, lebih dari 2,500 makanan telah disajikan dengan nama Brenden ‘s.
Kisah Kanak Kanak 11 Tahun Berhati Mulia Sebelum Kematiannya2 Kisah Kanak Kanak 11 Tahun Berhati Mulia Sebelum KematiannyaKisah Kanak Kanak 11 Tahun Berhati Mulia Sebelum Kematiannya3 Kisah Kanak Kanak 11 Tahun Berhati Mulia Sebelum KematiannyaKisah Kanak Kanak 11 Tahun Berhati Mulia Sebelum Kematiannya4 Kisah Kanak Kanak 11 Tahun Berhati Mulia Sebelum KematiannyaKisah Kanak Kanak 11 Tahun Berhati Mulia Sebelum Kematiannya5 Kisah Kanak Kanak 11 Tahun Berhati Mulia Sebelum Kematiannya
Impiannya agar orang-orang tiada tempat tinggal ditempatkan di khemah-khemah bandar terus diingat. Seorang veteran Perang Vietnam dari Kentucky yang kehilangan kakinya di perang sangat tersentuh dengan cerita itu, dia memberikan Brenden penghargaan purple heartnya.
Brenden Foster Meninggal pada tarikh 21 November 2008. Seattle Seahawks NFL franchise membiayai pengebumian Brenden, ia dikuburkan di Evergreen Washelli Cemetery di Seattle, Washington.

No comments:

Post a Comment