Anumax - HQ

Kedai Emas Sri Harmoni

Dapatkan Mainan Serta Keperluan Kanak2 Pada Harga Borong Di Sini..

Monday 13 January 2014

Warga Nepal bunuh diri, Bomba dikutuk dihina tidak buat kerja!

Video bunuh diri seorang warga Nepal di TTDI ini menjadi sebab pasukan Bomba kita dikutuk dan dihina 'tidak buat kerja' dari pihak tak bertanggungjawab. Begitu mudah manusia membuat andaian tanpa bicara kan? Macam dia ada di tempat kejadian.

"My husband was there. He said bomba got to pujuk da man to not jumped but somehow he slipped n fell instead. Bomba was there n da balloon bed was there too but dis man was walking from one end to another while da bomba convinving him not to jump.." - Sue Dz

Janganlah kita hidup menyusahkan orang, mati pun susahkan orang dengan perbuatan sebegini.



Bunuh diri satu tindakan yang amat dilarang agama. Allah SWT secara tegas melarang tindakan membunuh diri ini. Larangan itu disebutkan antara lain, dalam surah an-Nisa’ ayat 29 yang ertinya, “Janganlah kamu membunuh dirimu, sesungguhnya Allah adalah Maha penyayang kepadamu.”

Dalam hadis yang diriwayatkan oleh Bukhari dan Muslim dari Ad-Dahak disebutkan, “Barang siapa terjun dari sebuah bukit untuk menewaskan dirinya maka kelak ia akan masuk neraka dalam keadaan terlempar jasadnya. Ia kekal dalam neraka selama-lamanya.”

“Barang siapa yang meneguk racun dan racun itu menewaskan dirinya, maka racun itu akan tetap dalam genggaman tangannya sambil meneguknya di dalam neraka jahanam. la juga kekal di dalamnya selama-lamanya.”

No comments:

Post a Comment